آذرماه؛ پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه «پایتخت کتاب ایران»
کد خبر: 3748207
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

آذرماه؛ پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه «پایتخت کتاب ایران»

گروه فرهنگی ــ معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان آذرماه را آخرین زمان برای ارائه طرح‌های مربوط به پنجمین دوره ‌پایتخت کتابخانه ایران اعلام کرد.

آذرماه؛ پایان مهلت ارسال طرح به دبیرخانه «پایتخت کتاب ایران»

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجید فروتن، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: کشور ما در حوزه فرهنگ شفاهی و مکتوب سابقه درخشانی دارد؛ اما کمبود سرانه مطالعه دغدغه بزرگ جامعه است و کتاب باید در سبد خانواده قرار بگیرد.
وی افزود: در مقابل رسانه‌های جدید که غیرمسقیم هزینه‌های زیادی برای آن می‌پردازیم؛ از کتاب غافل شده‌ایم.
فروتن گسترش کتابفروشی‌ها؛ حمایت از مراکز فروش کتاب؛ مجوز انتشارات، حمایت از نویسندگان و مؤلفان و... از اقداماتی برشمرد که در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شده است.
معاون فرهنگی ارشاد استان همدان عنوان کرد: امسال پنجمین دوره اجرای طرح پایتخت کتاب ایران است و شهری که بهترین برنامه را ارائه کند به مدت یک سال به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد. طرح ها باید ابتکاری بوده، قابلیت اجرایی داشته و گستره زیادی از مخاطبان را شامل شود.
وی افزود: آذرماه، پایان مهلت ارائه طرح‌های مربوط به این برنامه است و این اداره کل از طرح‌های مناسب استقابل و حمایت می‌کند.
فروتن طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در حال برگزاری است و گفت: استان همدان در دوره‌های گذشته در این طرح جزو برگزیدگان بوده و این طرح هم تا آذر ماه مهلت دارد.
وی جام باشگاه‌های کتابخوانی و طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهد کودک‌ها که با همکاری بهزیستی در حال برگزاری است و طرح مروجین کتاب و کتابخوانی را از دیگر طرح‌هایی عنوان که در استان در حال برگزاری است.
انتهای پیام 

captcha