«عطر عاشقی» علی‌بن حمزه(ع) شیراز را از شبكه 5 سیما ببینید
کد خبر: 3750889
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

«عطر عاشقی» علی‌بن حمزه(ع) شیراز را از شبكه 5 سیما ببینید

گروه اجتماعی ـ همزمان با سالروز شهادت حضرت علی‌بن حمزةبن موسی‌الکاظم(ع)، آستان مقدس این امامزاده میزبان برنامه تلویزیونی عطر عاشقی است.

به گزارش ایكنا از فارس، حضرت علی‌بن حمزه(ع) از نوادگان امام موسی كاظم(ع) است كه 17 سال بعد از قیام احمدبن موسی(ع) و در روز 23 محرم سال 220 هجری قمری به شهادت رسید و جنازه بی سر ایشان مانند جد بزرگوارشان دفن شد.
مزار بسیاری از بزرگان علمی، دینی و فرهنگی استان فارس در صحن حرم این بزرگوار دفن است و آستان مقدس این امامزاده، جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد.
همه ساله و در سالروز شهادت حضرت علی‌بن حمز(ع)، مراسم خاصی در این آستان برگزار می‌شود و امسال این حرم مطهر میزبان برنامه تلویزیونی عطر عاشقی است که به‌صورت زنده از شبکه 5 سیما پخش خواهد شد.
این برنامه امروز، ششم مهرماه و ساعت 16 با قرائت زیارت آل یاسین آغاز شده است و در آن حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی، مدیر کل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف به بیان شرح زندگی حضرت علی‌بن حمزه(ع)، سیره و روش این امامزاده شاخص و اهداف قیام عاشورا می‌پردازد
همچنین حاج سید جواد میری و سید رضا نواب از مداحان اهلبیت نیز مرثیه سرای شهادت سرور و سالار شهیدان و حضرت علی‌بن حمزه(ع) می‌شوند.
یادآور می‌شود، در طول سال علاوه بر پذیرایی از زائران کشور، این آستان مقدس میزبان جهانگردان بسیاری از کشورهای دیگر است که در طول سال برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در این مکان مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha