به گزارش ایکنا؛ در چکیده این کتاب آمده است: در تاریخ تحولات علم تربیتی، پرسش از چیستی و روششناسی علم یا نظریه تربیتی متضمن پرسشهای فرعی متعددی درباره چیستی و انواع علم، چیستی موضوع علم تربیتی، نسبت میان علم تربیتی با دیگر علوم، روششناسی پژوهش تربیتی و ... بوده است.
از آنجا که چنین پرسشهایی دارای ماهیتی فلسفی هستند، بسترهای فکری - فلسفیِ متفاوت در مواجهه با آنها باعث شکلگیری، رشد و توسعه دیدگاههای متنوعی درباره علم تربیتی شدهاند.
کتاب حاضر، نخستین جلد از یک مجموعه دو جلدی است که به دنبال بازتعریف و بازسازیِ تصویری از چیستی علم تربیتی اسلامی با تکیه بر دیدگاهها و ظرفیتهای فلسفه اسلامی است. این کتاب که حاصل بررسی و بازخوانیِ گسترده آثار حکمت اسلامی است، به توضیح و تبیین آن دسته از دیدگاهها درباره هستی، انسان و ابعاد وجودی وی، علم و ادراک، تقسیمات علوم، اعتبارسنجی در معرفت و هویت علم دینی پرداخته که مقدّمات فلسفی مورد نیاز برای پاسخی تفصیلی به چیستی و روششناسی علم تربیت اسلامی را فراهم میکند.
این کتاب توسط علی لطیفی از محققان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ۲۳۲ صفحه نوشته شده و توسط این پژوهشگاه با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.
انتهای پیام