یادی از شهدای همدان با اجرای طرح «نائب‌الشهید» در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3757301
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

یادی از شهدای همدان با اجرای طرح «نائب‌الشهید» در پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: طرح پیاده‌روی اربعین به ‌نیابت از شهدا امسال با قوت بیشتر در فضای مردمی اربعین برگزار خواهد شد.

همراهی با شهدا در روز اربعین؛ اجرای طرح «نائب الشهید»

حجت‌الاسلام و‌المسلمین داود عباسی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه مسئول کمیته فرهنگی ـ آموزشی ستاد اربعین استان است.
وی از فعال شدن هیئت‌های مذهبی خادمان زوار اربعین در موکب‌ها خبر داد و گفت: همزمان با اربعین حسینی، هیئت خدام زوار اربعین در هر یک از موکب‌های داخل کشور فعال خواهد بود.
عباسی اضافه کرد: تهیه و توزیع «توصیه‌های اربعین» در قالب بروشور، ویژه ائمه جمعه و جماعات، موکب‌های استان، پایانه‌های مسافربری و ... و هماهنگی با حوزه‌های علمیه خواهران و برادران جهت اعزام مبلغ به موکب‌ها از جمله برنامه‌های این مجموعه است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان از هماهنگی با کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی جهت فعال نمودن حسینیه‌ها، مساجد و منازل جهت اسکان اضطراری زوار در ایام اربعین خبر داد.
عباسی با بیان اینکه همزمان با ایام اربعین، 45 موکب در استان فعال خواهد بود عنوان کرد: ثبت نام روحانیان جهت اعزام به موکب‌ها، هماهنگی با صدا و سیما جهت پوشش خبری راه‌پیمایی روز اربعین، برپایی میزگرد‌ها، تهیه گزارش از اسکان زوار و ...از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

توزیع دفترچه‌های آموزشی اربعین ویژه بانوان
وی از اجرای طرح «نائب‌الشهید» خبر داد و گفت: طرح پیاده‌روی اربعین به‌نیابت از شهدا از سال گذشته به‌ شکل محدود اجرا شد اما با توجه به بازخوردهای گسترده این طرح در سال گذشته امسال این طرح با قوت بیشتر در فضای مردمی اربعین برگزار خواهد شد.
معاون آموزشی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه خاستگاه فرهنگ ایثار و شهادت در اربعین وجود دارد ابراز کرد: اجرای طرح«نائب الشهید» ویژه شهدای مدافع حرم می‌تواند در تریج فرهنگ غنی ایثار و شهادت در میان آحاد مردم به ویژه جوانان موثر واقع شود.
وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان، برگزاری مسابقه کتاب خوانی راز خون 2 با توزیع 10 هزار جلد از این کتاب در میان ادارات و دستگاه‌های استان خبر داد.
عباسی اظهار کرد: توزیع دفترچه‌های آموزشی اربعین ویژه بانوان توسط مجموعه بانوان فرهیخته استان از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در ایام اربعین حسینی است.
انتهای پیام

captcha