عقل و منطق دو فضیلت الهی است که انسان را به رشد و کمال می‌رساند
کد خبر: 3758389
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
امام جمعه تایباد:

عقل و منطق دو فضیلت الهی است که انسان را به رشد و کمال می‌رساند

گروه شهرستان‌ها- امام جمعه تایباد گفت: عقل و منطق دو فضیلت الهی است که خداوند در اختیار انسان قرار داده تا به وسیله آن‌ها به رشد و کمال برسد.

عقل و منطق دو فضیلت الهی است که انسان را به رشد و کمال می‌رساند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی در جمع مرزبانان هنگ مرزی تایباد با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) در خصوص عقل و منطق، اظهار کرد: انسان با این دو ابزار می‌تواند در تمام عرصه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رشد و نمو کند و همچنین برنامه‌های موفق خود را به دیگران منتقل نماید.

خطیب جمعه تایباد بیان کرد: افراد با استفاده از این دو عنصر گرانقدر هیچگاه متزلزل نخواهند شد، چرا که در هر تصمیمی عقل و منطق را حاکم خواهند کرد.

وی ادامه داد: انسان بر دو اصل بصیرت و عبودیت آفریده شده است اگر با این بهره‌مندی از این دو عامل در حوزه‌های اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی پیشروی کند، همیشه از آرامش روانی در ذهن، رفتار و گفتارش بهره‌مند خواهد شد.

عقل و منطق دو فضیلت الهی است که انسان را به رشد و کمال می‌رساند

نماز جمعه متعلق به ولایت فقیه و حاکمیت نظام مقدس اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین ملکی نماز جمعه را متعلق به ولایت فقیه و حاکمیت نظام مقدس اسلام دانست و گفت: عده‌ای قصد تخریب اسلام و تبدیل جامعه اسلامی به یک جامعه خاکستری و بی‌تفاوت را دارند و تلاش می‌کنند نوعی بی‌تفاوتی دینی را ترویج دهند نمازعبادی-سیاسی جمعه در رأس تمام امور فرهنگی جامعه می‌تواند در خنثی کردن این مهم نقش اساسی داشته باشد.

وی با اشاره به تحرکات سیاسی و دامن زدن بر بی‌ایمانی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو عامل جلوگیری از سستی ایمان و ترویج بی‌دینی است، باید مردم را به حضور در نماز جمعه تشویق کرد و این مظهر اقتدار نظام را هرچه باشکوه‌تر جلوه داد. حضور پرشور نیروهای امنیتی در این فریضه الهی نقطه قوت برای مقابله با استکبار جهانی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مرزبانان به فرمان رهبری آماده خدمت به کشور هستند

در ادامه فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: مرزبانان این فرماندهی کنترل و مراقبت مرزی را در سه حوزه تربت‌جام، خواف و تایباد به فاصله 300 کیلومتر برعهده دارند و گوش به فرمان رهبری، در حال خدمت‌رسانی به کشور هستند.

سرهنگ کاظم صمدی اظهار کرد: برخورد قاطع با معاندین، متجاوزان مرزی و قاچاقچیان از جمله وظایف اصلی مرزبانی است، کنترل هر وجب از خاک کشور علاوه بر وظیفه نظامی وظیفه شرعی محسوب می‌شود. این فرماندهی خود را در کنار روحانیت می‌داند و همگام با دستورات مقام معظم رهبری قدم برمی‌دارد.

وی افزود: همرزمان مرزبان تمام توان خود را در برقراری امنیت و همچنین انتشار دین انجام می‌دهند و همدوش با نظام و انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند. امنیتی که امروز در مرزهای شرق خراسان رضوی حاکم است دستاورد خون پاک شهداست.

وی با اشاره به وحدت نیروهای امنیتی و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان گفت: همانطور که وحدت تشیع و تسنن در این خطه مرزی زبانزد جهانیان است نیروهای امنیتی و دستگاه‌های اجرایی نیز با وحدت می‌توانند حاکمیت مطلق را هم به مرزنشینان این شهرستان و هم مردم کشور هدیه کنند.

انتهای پیام

captcha