اسکان ۴ هزار زائر اربعین حسینی در همدان
کد خبر: 3759020
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

اسکان ۴ هزار زائر اربعین حسینی در همدان

گروه اجتماعی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه عمده تمرکز نیرو‌های هلال احمر بر امدادرسانی و اسکان اضطراری زائران خواهد بود، گفت: طی هفته گذشته که شرایط جوی نامناسب بود، ۴ هزار و ۳۱۵ زائر اربعین حسینی در همدان اسکان یافتند.

اسکان 4 هزار زائر اربعین حسینی در همدان

بهروز کارخانه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اعلام آمادگی هلال احمر برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: 12 پایگاه ثابت جاده‌ای با 69 نفر روز به همراه 4 پایگاه موقت برای ایام اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی با بیان اینکه علاوه بر تیم درمان این جمعیت، یک دستگاه تریلی و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر نیز به عراق اعزام شده است، افزود: تیم‌های هلال احمر تا زمان بازگشت زائران در این منطقه حضور دارند تا خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه دهند.
کارخانه با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس به همراه 2 نیروی جمعیت هلال احمر استان همدان در مرز مهران مستقر شده‌اند، ادامه داد: مرکز کنترل و فرماندهی عملیات و کشیک آماده در شعب نیز در این ایام فعال هستند.
وی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی 9 نفر نیرو در بخش‌های مختلف به عراق اعزام می‌شوند، افزود: یک پزشک، سه امدادگر، دو نفر پذیرش، یک پرستار، یک نفر تکنسین دارویی و یک نفر نیروی خدماتی خدمات‌رسانی به زائران را در عراق دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه عمده تمرکز نیروهای هلال احمر بر امدادرسانی و همچنین اسکان اضطراری خواهد بود، گفت: طی هفته گذشته که شرایط جوی نامناسب بود، 4 هزار و 315 زائر اربعین حسینی در همدان اسکان یافتند.
وی با اشاره به ظرفیت استان همدان در زمینه اسکان اضطراری زائران، گفت: هلال احمر استان همدان با همکاری اوقاف و اداره ورزش در زمینه تجهیز مساجد و ورزشگاه‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌ و خوشبختانه ظرفیت اسکان ۳۲ هزار زائر در استان همدان در مواقع نیاز وجود دارد.
انتهای پیام

captcha