ادیان الهی با کتاب جاودانه شدند
کد خبر: 3763320
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

ادیان الهی با کتاب جاودانه شدند

گروه فرهنگی - امام جمعه کرج گفت: هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده و همه ادیان الهی و بزرگان بشری از طریق کتاب جاودانه شدند.

ادیان الهی با کتاب جاودانه شدند

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، 21 آبان در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با بیان اینکه هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده و همه ادیان آسمانی و بزرگان بشری از طریق کتاب جاودانه شدند، افزود: پیامبر اسلام نیز رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را کتاب قرار داده‌ است.
وی بیان کرد: دعوت به مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از راه‌های رشد و پیشرفت فرهنگی جامعه است تا آن حد که مقام معظم رهبری در این رابطه می‌فرمایند: «امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است».
حسینی همدانی تصریح کرد: تأسیس رادیو کتاب از طرح‌های ارائه‌شده رهبری درزمینه ترویج کتابخوانی است که باید استان البرز در این حوزه پیشقدم شود و تحولی ایجاد کند.
این مسئول با تأکید بر ضرورت ترویج مطالعه در جامعه، گفت: رشد کتابخوانی عمومی، آگاهی و اطلاعات را افزایش می‌دهد و این روند در رفتارهای فردی و اجتماعی و سطح فرهنگ تاثیرگذار خواهد بود.
امام جمعه کرج در پایان خطاب به کتابداران استان البرز گفت: باید سطح فرهنگ و دانش کتابداران در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از مخاطبان بیشتر باشد و در حوزه فعالیت خود از علم روز دنیا مطلع باشند و تجهیزات را به‌روز کنند.
انتهای پیام

captcha