همایش «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان»؛ اقدامی فرهنگی در مواجهه با افراط‌گرایی
کد خبر: 3763805
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

همایش «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان»؛ اقدامی فرهنگی در مواجهه با افراط‌گرایی

گروه فرهنگی - مسئول کمیته رسانه دبیرخانه همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‎وگوی ادیان گفت: در شرایطی که تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، ما را در جهان بدنام کرده است این همایش بر آن است تا سبب پیوست اجتماعی و عینیت در جامعه شود و در واقع همزیستی مسالمت‌آمیزی را ایجاد کند.

همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان؛ اقدامی فرهنگی در مواجهه با افراط‌گراییبه گزارش ایکنا از قم، بهمن دهستانی، مسئول کمیته رسانه دبیرخانه همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‎وگو با ادیان شب گذشته، 22 آبان در نشست خبری این همایش گفت: یکی از اهداف برنامه این است که سیره امام رضا(ع) را در عینیت جامعه و بستر اجتماع و گفت‌وگو و همزیستی بین پیروان و همراهان بررسی کند.

وی افزود: در شرایطی که تروریسم و افراط گرایی در منطقه، ما را در بین جهانیان بدنام کرده است این همایش بر آن است تا سبب پیوست اجتماعی و عینیت در جامعه شود و در واقع همزیستی مسالمت‌آمیزی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: در دهه ۶۰ آستان قدس رضوی کنگره جهانی امام رضا(ع) را کلید زد و این کنگره در چهار دوره متوالی با تولید آثار فاخر و ارزشمندی که امروزه در کتابخانه‌ها در حوزه امامت رضوی به عنوان منبع به شمار می‌رود، برگزار شد و متأسفانه در مدت زمان طولانی متوقف شد تا این که مجددأ این ابتکار مطرح و کنگره جهانی امام رضا(ع) با تأکید بیشتری احیا شد.

وی ادامه داد: ذیل کنگره جهانی امام رضا(ع) چندین برنامه از جمله همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگو با ادیان، کتاب سال رضوی کنگره مذاهب اسلامی تعریف شده است که مجموع این برنامه‌ها به برپایی کنگره جهانی امام رضا(ع) منجر خواهد شد.

مسئول کمیته رسانه دبیرخانه همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگو با ادیان افزود: با توجه به این که یکی از شاخصه‌های سیره رضوی مناظرات امام رضا(ع) با رهبران و اصحاب ادیان بوده است ایده‌ای مطرح شد که سیره حضرت رضا(ع) دستاورد و کاربردی برای زندگی امروزه جامعه و منطقه ما شود‌.

دهستانی بیان کرد: یکی از اهداف همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌و‌گو با ادیان تعریف جایگاه مشهدالرضا در شرق اسلام به عنوان یک مرجعیت و کانون علمی است و از ظرفیت‌های متنوع داخلی و خارجی برای رسیدن به این هدف استفاده شده است.
وی در پایان گفت: کشور ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات و کم و کاستی‌ها در حوزه گفت‌وگو با ادیان دستمان خالی نیست و در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داریم.

انتهای پیام

captcha