سیاست وزارت ارشاد، اجتناب از تصدی‌گری است
کد خبر: 3764090
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

سیاست وزارت ارشاد، اجتناب از تصدی‌گری است

گروه فرهنگی - معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه برنامه‌های خود را معطوف به واگذاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و کارهای اجرایی به بخش خصوصی نموده و تلاش کرده از تصدی‌گری اجتناب داشته باشد.

سیاست وزارت ارشاد، اجتناب از تصدی‌گری است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، محسن جوادی در نشست خبری برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کاشان، رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌های فرهنگی هنری را حمایتی توصیف کرد و افزود: در سال بالاتر از ۵۰ میلیارد تومان خرید کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و در تلاش هستیم بودجه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را افزایش داده همچنین تسهیلات مناسبی در اختیار مجموعه‌های فرهنگی قرار می‌گیرد.
جوادی با اشاره به کثرت مولفان و ناشران در سطح کشور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برنامه‌هایی را برای حمایت تسهیلاتی از مولفان و ناشران داشته باشیم و به زودی و پس از حصول نتایج قابل قبول، در این مورد توضیحاتی ارائه خواهیم نمود.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نسبت ناشران و کتابفروشان در کشور اظهار کرد: تسهیلاتی در رابطه با اعطای مجوز نشر وجود دارد به طوری که ورود به حوزه نشر به سهولت اتفاق می‌افتد، اما حضور و ماندن در این رشته منوط به نوع فعالیت ناشر است.
وی گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برنامه‌هایی برای مفاخر کاشان برنامه ریزی شده و در تلاش هستیم غرفه‌ای برای کاشان در این نمایشگاه اختصاص دهیم.
نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران با توجه به اینکه مبنای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به شهرستان‌ها بوده بنابراین برنامه‌های آغاز بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را در کاشان برگزار کردیم، گفت: سیاست‌ها به سمت مردمی کردن برنامه‌های هفته کتاب حرکت کرده است و امیدواریم در سال‌های آینده جشن‌های هفته کتاب با همکاری گسترده مردم داشته باشیم.
وی پایتخت کتاب را ظرفیتی برای همگرایی بین ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها دانست و در ادامه نسبت به پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران اقدام کرد.
حجت‌الاسلام انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از افتخارات کاری این اداره کل فعالیت در حوزه نشر و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: پایتختی کتاب با اهداف متعدد برگزار می‌شود که ایجاد رقابت در فعال کردن شهرها به منظور نیل به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نیز رسیدن به افتخار پایتخت کتاب کشور از جمله این اهداف است.
وی استان اصفهان و شهر کاشان را در زمینه حضور علما و حوزه‌های علمیه بسیار فعال، نقش آفرین و اثرگذار توصیف کرد و افزود: علما و حوزه‌های علمیه در پایتختی کتاب کاشان بدون شک نقش بسیار مهمی داشته است.
انتهای پیام

captcha