توسعه ۱۴ برابری فضای حرم امام حسین(ع)
کد خبر: 3769136
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
قاسمی مطرح كرد:‌

توسعه ۱۴ برابری فضای حرم امام حسین(ع)

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به احداث صحن حضرت زینب(س) در حرم امام حسین(ع) گفت: با احداث این صحن، فضای حرم مطهر تا ۱۴ برابر توسعه می‌یابد.

اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به طرح توسعه حرم امام حسین(ع) گفت: طرح پیچیده فنی ـ مهندسی لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح با وجود تمامی محدودیت‌ها، در ماه‌های گذشته به اتمام رسید.
وی به احداث صحن حضرت زینب(س) در این حرم مطهر اشاره كرد و گفت: صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) یکی از پروژه‌های مهم این ستاد در کربلا در راستای طرح توسعه اعتاب مقدسه است با اجرای این طرح، فضای حرم مطهر امام حسین(ع) تا 14 برابر توسعه می‌یابد.
قاسمی با بیان اینكه در روند ساخت و توسعه حرم حسینی روی دو موضوع تمرکز شده است، گفت: نخست توسعه و ساخت صحن حضرت زینب(س) که گستردگی حرم را تا 14 برابر توسعه می‌دهد و به شکل طبقاتی کار شده است به گونه‌ای که اشراف بر گنبد نداشته باشد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ادامه داد: موضوع دوم هم طرح ترفیع گنبد حضرت سیدالشهدا(ع) و لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح بود که در واقع این دو مورد مکمل یکدیگر هستند؛ با توجه به اینکه حفظ گنبد فعلی که جزو آثار ایرانی‌ها است مورد تأکید مراجع و یونسکو بود، تصمیم گرفته شد گنبد جدید را 7.5 متر بالاتر با حفظ گنبد فعلی، رود.
وی یادآور شد: گنبد جدید 220 تن وزن دارد و با احتساب وزن یک هزار و 200 تنی گنبد فعلی، مجموع وزن آن‌ها به یک هزار و 420 تن می‌رسد که باید ستون‌ها را برای بقای آن‌ها تقویت شود.
انتهای پیام

captcha