ثبت یک وقف قرآنی در کرج
کد خبر: 3771221
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

ثبت یک وقف قرآنی در کرج

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف کرج از ثبت یک وقف قرآنی به ارزش یک میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

ثبت یک وقف قرآنی در کرج

حجت‌الاسلام حسین مهدیان، رئیس اداره اوقاف کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده است که مبلغان و روحانیان باید به درستی این مهم را در بین مردم تبلیغ کنند و اگر در این زمینه موقوفاتی داشته باشیم احتیاجی به کمک دولت نیست و می‎توانیم از طریق وقف، فرهنگ قرآنی را ترویج دهیم.
وی با تأکید بر اینکه موقوفات باید به‎روز شوند، متذکر شد: 98 درصد موقوفات برای عزاداری امام حسین(ع) است و در این زمینه نیز تبلیغات خوبی صورت گرفته اما در کرج موقوفه قرآنی کم نداریم لذا باید روحانیون و مبلغان نسبت به آگاه‎سازی مردم در زمینه ایجاد وقف‎های جدید قرآنی تلاش کنند.
رئیس اداره اوقاف کرج گفت: با توجه به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآنی است از این رو در تبلیغات و مشاوره‌های وقفی به دنبال این هستیم که خیرین را به سوی وقف‌های قرآنی سوق دهیم.
مهدیان در ادامه از ثبت یک وقف قرآنی در کرج خبرداد و افزود: خانم افسر زکیخانی دو واحد آپارتمان مسکونی و یک واحد تجاری را برای کمک به ترویج فعالیت‌های قرآنی از جمله روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ قرآن و پژوهش های قرآنی وقف کرد.
رئیس اداره اوقاف کرج گفت: مساحت دو واحد آپارتمان مسکونی مجموعا 128 متر و واحد تجاری 21 متر بوده و ارزش مادی این موقوفه یک میلیارد و 283 میلیون و 600 هزار تومان برآورد شده است.
انتهای پیام

captcha