تقدیر از 25 اثر برتر جشنواره استانی «علامه حلی»/5 مدرسه علمیه تجلیل شدند
کد خبر: 3773989
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

تقدیر از 25 اثر برتر جشنواره استانی «علامه حلی»/5 مدرسه علمیه تجلیل شدند

گروه فرهنگی ـ معاون حوزه علمیه لرستان با اشاره به ارسال 521 اثر به جشنواره استانی علامه حلی لرستان، گفت: 25 اثر به‌عنوا ن آثار برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند و علاوه‌بر این در مراسم اختتامیه پنج مدرسه علمیه که بیشترین آثار را داشتند، تشویق می‎شوند.

تقدیر از 25 اثر برتر جشنواره استانی «علامه حلی»/5 مدرسه علمیه تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام کامران پنام، معاون پژوهشی حوزه علمیه  لرستان، چهارشنبه، 28 آذرماه، در آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره استانی «علامه حلّی» که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان لرستان برگزار شد، گفت: جشنواره علامه حلی به نیت تشویق و ترغیب و جذب طلاب نوقلم راه‌اندازی شده و در چند سالی که در حوزه‌های علمیه برگزار شد کارنامه درخشانی داشته به‌ویژه در این دو سال گذشته با کمک و پشتکار مدیر حوزه‌های علمیه برادران و همدلی و پیگیری‌های مدیر حوزه خواهران استان شاهد رشد پژوهشی در بین حوزه‌های علمیه استان بودیم
وی ادامه داد: طبق اسناد مسئولان پژوهشی کشور می‌گویند طلاب لرستان طلاب مستعد، پژوهش‌گر و مستعدی هستند، فقط کسی را می‌خواهند که آن‌ها را ساماندهی کرده و راه را به آن‌ها نشان دهد که بتوانند در مجامع پژوهشی کشور حضور پیدا کنند.
پنام ادامه داد: در راستای برگزاری جشنواره علامه حلی در استان لرستان توانستیم بین حوزه‌های 26 گانه خواهران و برادران بیش‌از 50 کارگاه پژوهشی برگزار کنیم و همچنین کارگاه‌های مقاله‌نویسی برگزار شد.
معاون پژوهشی حوزه علمیه  لرستان با اشاره به محدودیت سنی در نظر گرفته شده برای طلاب شرکت‌کننده در جشنواره، عنوان کرد: باتوجه به این نکته با ارسال 521 اثر از حوزه‌های علمیه، شاهد رشد خوبی در آثار ارسالی بودیم.
وی افزود: آثار در قالب‌های کتاب، تحقیق پایانی و مقاله و پایان نامه به جشنواره ارسال شد و این آثار توسط یازده ارزیاب در سه مرحله بررسی شدند و در نهایت توانستیم 25 اثر را به‌عنوا ن آثار برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب کنیم.
پنام افزود: یک اهرم تشویقی که در جشنواره امسال مورد استفاده قرار گرفت این بود که مدارسی که بیشترین آثار را داشته باشند تشویق می‌شوند، که در این راستا پنج مدرسه شامل سه مدرسه برادران و دو مدرسه خواهران، تشویق خواهند شد.
معاون پژوهشی حوزه علمیه لرستان با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه استان از کمبود منابع مالی رنج می‎برند، ادامه داد: طبق تصمیمات شورای مرکزی در قم افرادی‌که 80 تا 100 امتیاز بگیرند مورد تجلیل قرار بگیرند و استان‌ها نیز می‌توانند باتوجه به منابع مالی خود، از دیگر افراد تجلیل کنند، که ما بنابه معذوریت‌های مالی که داشتیم تصمیم گرفتیم آثاری که 75 تا 100 گرفتند را تشویق کنیم، لذا تقاضا داریم بودجه ویژه به استان بدهید که بتوانیم سال آینده از آثار بیشتری تجلیل کنیم.
وی با اشاره به این‌که کار ما تشویق و ترغیب طلبه‌هاست، عنوان کرد: امیدواریم آن روزی برسد که هر طلبه لرستانی یک اثر پژوهشی داشته باشد و هر طلبه یک پژوهش‌گر باشد.

انتهای پیام

captcha