‌کمیته امداد مازندران برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم اعلام آمادگی کرد
کد خبر: 3775046
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
محرومیت‌زدایی در مناطق «ویژه اجتماعی»‌/۴

‌کمیته امداد مازندران برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم اعلام آمادگی کرد

گروه اجتماعی ـ مدیر‌کل کمیته امداد استان مازندران درباره اشتغال‌زایی در مناطق آسیب‌خیز، گفت: این نهاد برای مددجویانی که امکان اجرای طرح درآمدزایی دارند در همه ابعاد از آموزش، انگیزش، مهارت‌آموزی، پرداخت تسهیلات و چهار سال نظارت، خدمات ارائه می‌کند.

آمادگی کمیته امداد جهت اشتغالزایی در مناطق محروم
رضا نوروزی، مدیرکل کمیته امداد استان مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، درباره آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق آسیب‌خیز، گفت: ریشه آسیب‌های اجتماعی به فرهنگ مربوط می‌شود که اغلب با تظاهرات اجتماعی و اقتصادی همراه است و تا زمانی که نتوانیم ریشه مسئله را بیابیم نمی‌توانیم آن مشکل را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به اینکه سازمان‌هایی که موضوعات فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کنند باید زمینه جامعه را برای کاهش آسیب اجتماعی مهیا کنند، افزود: این نهاد به گروهی از افراد جامعه که دچار فقر اقتصادی هستند، خدمت می‌کند‌ و چنانچه برخی افزاد به خاطر حوادث طبیعی، غیرطبیعی، سوءمدیریتی، تنبلی، نداشتن عقل معاش، نداشتن دانش کسب و کار و ... دچار مضیقه مالی شده باشند شناسایی و برای حل مشکل آن‌ها نیز اقدام می‌کند.
وی با تأکید بر همکاری سازمان‌ها در حل آسیب اجتماعی گفت: به یقین در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی اگر سازمان‌های دیگر که متولی فرهنگ در جامعه هستند کمک نکنند، کمیته امداد به تنهایی موفق به رفع این مشکلات نخواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان کرد: محله‌ای که مسجد ندارد یک محله آسیب‌زا محسوب می‌شود؛ جرا که آنان از برکات نماز جماعت و مراسم اعتقادی و دینی، دعا، ذکر و آموزش‌های سبک زندگی بی‌بهره خواهند بود.
وی افزود: وجود فیزیکی و معنوی مسجد برکات زیادی برای مردم آن محله دارد و ما باید به این دستور خداوند که مساجد را تعمیر کنید توجه ویژه داشته باشیم و این تعبیر علاوه بر فیزیک مسجد بیشتر به محتوای مسجد اشاره دارد.
نوروزی گفت: مسجد می‌تواند محور فعالیت‌های فرهنگی و دینی یک محل باشد اگر بخواهیم آسیب را کاهش دهیم باید به معارف قرآنی و دینی با محوریت مسجد برگردیم.
مدیرکل کمیته امداد استان درباره اشتغال‌زایی در مناطق آسیب‌خیز، گفت: اشتغال‌زایی به نوعی کار فرهنگی است و این نهاد برای مددجویانی که امکان اجرای طرح درآمدزایی دارند در همه ابعاد از آموزش، انگیزش، مهارت‌آموزی، پرداخت تسهیلات و چهار سال نظارت خدمات ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 6 هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شد، افزود: این کار به یقین نوعی کار فرهنگی است.
نوروزی با اشاره به نقش هم‌افزایی دستگاه‌ها در کاهش فقر، اظهار کرد: کمیته امداد همچنین برای افرادی که فقیر و در محله‌های آسیب‌زا هستند، در زمینه پرداخت تسهیلات در حد توان کمک کار بوده است.

لینک خبر قبلی را اینجا کلیک کنید
انتهای پیام

captcha