ارتقای مهارت‌های علمی كتابداران ضروری است
کد خبر: 3775265
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
منوچهری:

ارتقای مهارت‌های علمی كتابداران ضروری است

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس بر لزوم برپایی كارگاه‌های آموزشی و ارتقای مهارت‌های علمی كتابداران تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، در نشست روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و محمدرضا قانع، رئیس انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه فارس كه امروز، 3 دی‌ماه در شيراز برگزار شد، ضمن برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های مشترک در این حوزه، تفاهم‌نامه همکاری این دو مجموعه، برای مدت دو سال دیگر تمدید شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این دیدار گفت: کتابخانه‌های عمومی و انجمن علمی کتابداری فارس در دو سال گذشته اقدامات ترویجی بسیاری را در ارتقای رشته کتابداری و ترویج کتابخوانی انجام داده‌اند.
منوچهری با اشاره به اینکه با تمدید این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها به شیوه تخصصی‌تر دنبال می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از افراد شاغل در کتابخانه‌های عمومی فارغ‌التحصیلان رشته کتابداری هستند که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. همچنین ارتقای مهارت‌های علمی کتابداران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید رشته‌ها بسیار ضروری است که این موارد در قالب این تفاهم‌نامه انجام می‌گیرد.
وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پنل‌های تخصصی، برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و هفته پژوهش به همراه تقدیر از کتابداران و پژوهشگران برتر، برگزاری همایش‌های گسترده در سطح منطقه‌ای، برنامه‌ریزی برای بازدید از کتابخانه‌های عمومی، همکاری در حوزه آموزش تخصصی کتابداران و میزبانی از اساتید علم اطلاعات و دانش‌شناسی، بخشی از فعالیت‌های مشترکی است که با همکاری این دو مجموعه در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده صورت گرفته است.
همکاری در ارائه خدمات در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با در نظر گرفتن امکانات طرفین اعم از علمی و فنی، برگزاری همایش‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های علمی مرتبط با حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، بهره‌گیری از امکانات، ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالقوه طرفین برای گسترش و بهینه‌سازی ارائه خدمات و همکاری در ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از شیوه‌های نوین از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
انتهای پیام

captcha