نخستین دوره تربیت مربی تجوید در فارس برگزار می‌شود+ اعلام شرایط
کد خبر: 3775910
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

نخستین دوره تربیت مربی تجوید در فارس برگزار می‌شود+ اعلام شرایط

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری نخستین دوره تربیت مربی تجوید در این استان خبر داد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه یكی از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن است، گفت: این دوره‌ها در رشته‌های مختلف برگزار می‌شوند.
وی این دوره‌ها از ابتدای سال جاری اجرا شده و یا خواهند شد، افزود:‌ نخستین دوره تربیت مربی تجوید قرآن در استان فارس به زودی برگزار خواهد شد.
جلالی با بیان اینكه همزمان با این دوره، دوره تربیت مربی حفظ قرآن نیز برگزار خواهد شد، زمان برگزاری این دوره‌ها را 4 تا 10 بهمن‌ماه امسال اعلام كرد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس یادآور شد كه شركت در این دوره‌ها برای هر كدام از این رشته‌ها متفاوت است و علاقه‌مندان باید در آزمون‌های كتبی و شفاهی شركت كنند.
وی گفت: متقاضیان شركت در دوره تربیتی تجوید باید فایل صوتی قرائت خود را از سوره قمر به اداره اوقاف ارسال كنند و بعد از پذیرش در آزمون كتبی كه در تاریخ 15 دی‌ماه از كتاب «تحسین‌التلاوت» اثر علی قاسمی شركت كنند.
جلالی با بیان اینكه پذیرفته‌شدگان در این آزمون می‌توانند در دوره تربیت مربی تجوید شركت كنند، گفت:‌ قریب 500 نفر فایل صوتی برای شركت در این دوره ارسال كرده‌اند كه تقریباً 70 نفر قبول شده‌اند و در نهایت بین 40 تا 50 نفر موفق به شركت در این دوره خواهند شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین به برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن اشاره كرد و گفت: یك دوره تربیت مربی حفظ قرآن را در مردادماه سال جاری ویژه بانوان برگزار كردیم و بنا داریم دوره دیگری هم برگزار كنیم.
وی با بیان اینكه پذیرفته‌شدگان در این دوره باید حداقل مدرك دیپلم و حداقل سن 17 سال داشته و حافظ حداقل 5 جزء قرآن كریم باشند، گفت:‌ آزمون حفظ 5 جزء قرآن از علاقه‌مندان به شركت در این دوره در تاریخ 15 دی‌ماه جاری برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه پذیرفته‌شدگان در این دوره در نهایت در حوزه‌های علمیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول به تدریس خواهند شد، گفت: مكان برگزاری این دو دوره دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز خواهد بود.
انتهای پیام

captcha