نتایج انتخابات پارلمانی 10 استان افغانستان نهایی شد
کد خبر: 3777565
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

نتایج انتخابات پارلمانی 10 استان افغانستان نهایی شد

گروه بین‌الملل ــ کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان به همه شکایات مربوط به نتایج 10 استان این کشور رسیدگی کرده است و به زودی نتایج انتخابات رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ حمیرا حقمل، معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اظهار کرد: پس از رسیدگی به این شکایات، فهرست نامزدهای برگزیده انتخابات پارلمانی در 10 استان مشخص و نهایی شده است.

وی افزود: قرار است این فهرست طی امروز 11 دی (اول ژانویه 2019) برای انتشار به کمیسیون انتخابات فرستاده شود. روند رسیدگی به شکایات مرتبط با نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی به صورت تدریجی اعلام می‌شود.

بر اساس اعلام معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی، استانی که نتایج انتخابات پارلمانی آن‌ نهایی شده است، استان‌هایی هستند که نتایج ابتدایی انتخابات آنها در دو مرحله نخست از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شده بود.

گفتنی است، طبق قانون انتخابات افغانستان، پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی، کمیسیون شکایات وظیفه دارد در مدت یک ماه و چهار روز، فهرست برگزیدگان انتخابات را نهایی کند و برای اعلام به عموم در اختیار کمیسیون انتخابات قرار دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha