مراسم بزرگداشت «شیخ محمد اوجی» در قم برگزار شد
کد خبر: 3778380
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

مراسم بزرگداشت «شیخ محمد اوجی» در قم برگزار شد

گروه معارف ـ مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ محمد اوجی، مبلغ برجسته ترکیه‎ای در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مبلغ برجسته عرصه بین‎الملل برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، ‌مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ محمد اوجی، مبلغ برجسته ترکیه‎ای عرصه بین‎الملل شب گذشته، 14 دی‌ماه با حضور علما، مبلغان، طلاب و مردم قم در مسجد اعظم برگزار شد.

این مراسم به همت مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه، جامعةالمصطفی(ص) العالمیه، مجمع جهانی اهل البیت(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و با حضور آیات اعرافی، مقتدایی، علوی بروجردی، رمضانی و حجج‌اسلام‌والمسلمین گلپایگانی، قمی، محمدی و... برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام درویشی از شاگردان وی در سخنانی گفت: مرحوم اوجی از اندیشمندان بزرگی بود که جزو برکات اندیشه امام(ره) و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: مرحوم شیخ محمد اوجی ‌تحت تأثیر اندیشه امام(ره)، مقام معظم رهبری، آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی و آیت‎الله مصباح‌یزدی و بزرگان حوزه قرار گرفت و در هرجا که رفت انوار مکتب اهل بیت(ع) را ‌منتشر کرد؛ وی پس از تبعید به هلند به ایران آمد و در این کشور نورانی و انقلابی پناهنده شد و صدور انقلاب و اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را در پیش گرفت و با حضور در اروپا به نشر تفکرات نورانی اسلام پرداخت.

این مبلغ عرصه بین‎الملل اظهار کرد: این عالم، مراکز مختلف دینی را ایجاد کرد و طلاب بسیاری را در این حوزه مبارکه جمع کرد؛ وی منشأ خدمات و آثار بسیاری بود؛ حرم امام رضا(ع) محل عروج وی بود و با الهام از همین حرم مکتب خود را تثبیت کرد و سپس در همین مسیر به لقاءالله پیوست.

یادآور می‌شود، شیخ محمد اوجی از روحانیان شافعی بود که پس از انقلاب اسلامی و تبعید از ترکیه به هلند به ایران پناهنده شد و تحت تأثیر مکتب اهل بیت(ع) به تشیع مشرف شد و در کشورهای آلمان و هلند به تبلیغ اسلام و تشیع پرداخت و در نهایت در اواخر هفته گذشته در مشهد به دیار باقی شتافت و با عنایت رهبر انقلاب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) دفن شد.

انتهای پیام

captcha