ورزش آمیخته با معنویت اثرگذاری بیشتری به همراه دارد
کد خبر: 3782392
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
سطوتی:

ورزش آمیخته با معنویت اثرگذاری بیشتری به همراه دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: همواره نزدیک شدن، تمسک و عمل به قرآن و همچنین آموختن آن می‌تواند ما را در همه عرصه‌های زندگی موفق کند، حتی این موفقیت می‌تواند در حوزه ورزشی نیز صورت گیرد و آثار قابل توجهی را بر جای بگذارد.

ورزش آمیخته با معنویت اثرگذاری بیشتری به همراه داردبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر سطوتی فتاحی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان روز گذشته، 28 دی ماه در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌ رضوی که در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، اظهار کرد: همواره نزدیک شدن، تمسک و عمل به قرآن و همچنین آموختن آن می‌تواند ما را در همه عرصه‌های زندگی موفق کند، حتی این موفقیت می‌تواند در حوزه ورزشی نیز صورت گیرد و آثار قابل توجهی را بر جای بگذارد. هنگامیکه ورزش با معنویت آمیخته شود اثرگذاری بیشتری را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اهمیت قرآن و موضوع شناخت فعالیت قرآنی بر هیچکس پوشیده نیست، ادامه داد: اگر ما به سنت و سیره ائمه(ع) و نهج‌البلاغه رجوع کنیم، شاهد این موضوع هستیم که امام علی(ع) یکی از وظایف حکومت را تعلیم و تربیت می‌دانند و چه چیزی بهتر از این که این تعلیم و تربیت در حوزه معنوی و فرهنگی شکل گیرد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: افراد در جامعه با رویکردهای اقتصادی، اجتماعی و... از تعالیم، اطلاعات و علوم تخصصی بهره می‌برند. اما آنچه که باید نقش محوری و اصلی قرار گیرد، تعلیم معارف و اخلاق و همچنین معنویات در جامعه است.
سطوتی عنوان کرد: اگر اندیشه‌های قوم باستان را هم مشاهده کنیم متوجه خواهیم شد که دغدغه اندیشمندان در آن زمان موضوع معارف و اخلاق بوده است که این موضوعات را می‌توان حتی در اندیشه‌های افرادی مانند ارسطو، افلاطون و سایر اندیشمندان آن زمان مشاهده کرد. این عقیده تا زمان پیامبر اکرم(ص) نیز ادامه دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه یک نهاد دولتی در نظر دارد فعالیت قرآنی را در دستور کار خود قرار دهد آن هم با محوریت بحث ورزش و جوانان، اقدام بسیار خوبی است. در واقع این حرکت فرهنگی که توسط وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است، مبنایی اسلامی دارد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود: بنابراین اولین موضوعی که دولت باید در دستور کار خود قرار دهد، اینگونه تعالیم و معارف است چرا که قرآن راهنمای زندگی بشر در همه عرصه‌ها بوده و تاکنون نیز این راهنمایی‌ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.
سطوتی تصریح کرد: در واقع این سوال به میان می‌آید که چرا ما قرآن را محوریت کار خود قرار داده‌ایم. این بدین جهت است که ما مسلمانان همگی حدیث ثقلین را که همانا قرآن و اهل بیت(ع) است را پذیرفته‌ایم و بر این باور هستیم که اگر به این امر تمسک جوییم، هیچ گمراهی در جامعه به وجود نخواهد آمد.
وی اضافه کرد: در همین راستا امام صادق(ع) می‌فرمایند: «به جوانان و نوجوانان توجه کنید چرا که این افراد در کار خیر سریع‌تر هستند». بنابراین با توجه به این فرمایش امام(ع) ما متوجه این امر خواهیم شد که هرچه ما بر روی جوانان و نوجوانان کار کنیم، معارف و اخلاقیت را به آن‌ها آموزش دهیم و در بین آن‌ها به ترویج فرهنگی قرآنی بپردازیم، قطعا می‌تواند اثرات مفیدی را در جامعه به دنبال داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر راهنمایی و کمک‌های صحیح و یه جایی در این خصوص بر روی جوانان و نوجوانان صورت گیرد، آن‌ها سرمایه‌گذاران خوبی برای جامعه فردا خواهند بود.
سطوتی خطاب به جوانان شرکت‌کننده در این نوع مسابقه اظهار کرد: خداوند بارها به تفکر و تدبر در زندگی تاکید کرده است، بر همین اساس قرآن را باید با تفکر و تدبر خواند و سعی کنیم که در زندگی به آن عمل کنیم، چرا که تنها صرف حفظ کردن نمی‌تواند آنچه که خداوند و اهل بیت(ع) به آن توصیه کرده‌اند را دربر داشته باشد.

انتهای پیام

captcha