شیراز با چهره‌ای تازه به استقبال دهه فجر می‌رود
کد خبر: 3782483
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

شیراز با چهره‌ای تازه به استقبال دهه فجر می‌رود

گروه اجتماعی ـ معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تأكید كرد كه این كلان‌شهر با چهره‌ای تازه و شاداب به استقبال دهه فجر انقلاب و آغاز سال جدید می‌رود.

به گزارش ایكنا از فارس، حسین آرگیو، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز امروز، 29 دی‌ماه در بازدید از علمیات سنگفرش خیابان خیام این كلان‌شهر با بیان اینكه شیراز با چهره‌ای تازه و شاداب به استقبال دهه ی فجر انقلاب و آغاز سال جدید می‌رود، گفت: با طرح‌های در دست اجرا شاهد تحول جدی و زیرساختی در کلانشهر شیراز خواهیم بود.
وی از ساماندهی خیابان خیام تا پایان امسال خبر داد و افزود: باید تلاش کنیم با همکاری شهروندان تردد عابران پیاده و خودروهای عمومی و پاک را در مرکز این کلانشهر توسعه دهیم.
آرگیو با بیان اینکه تجربه نشان داده است که شهروندان از سنگفرش و بهبود منظر شهری و پیاده محور شدن معابر استقبال می‌کنند، افزود: شهرداران مناطق سنگ‌فرش معابر مرکزی شهر را به‌ویژه در مناطق یک، دو، سه و هشت مورد توجه قرار دهند.
معاون شهردار شیراز تأكید كرد: اگر شهرداران هر منطقه بتواند سالیانه ساماندهی حداقل یک معبر مهم را در مرکز شهر با درنظر گرفتن تمامی جوانب در برنامه داشته باشد، به‌زودی شاهد تحول چشمگیر در مرکز شهر شیراز خواهیم بود.
وی با بیان اینكه اجرای پروژه‌های بزرگ انسان محور در معابری دورتر از مرکز تاریخی شهر با ایجاد مسیرهای دوچرخه در دستور كار داریم، گفت: شهروندان شهر فرهنگی شیراز نشان داده‌اند که با تحولات مثبت به سمت توسعه شهر کاملاً هماهنگ هستند.
آرگیو به پروژه ساماندهی خیابان خیام با در نظر گرفتن اولویت تردد خودروهای عمومی و پاک اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی مسیر ویژه عبور دوچرخه در این خیابان نشان‌دهنده توجه جدی مدیریت شهری به محدودیت تردد خودروها در راستای رشد و ارتقای فرهنگ شهروندان است.
معاون فنی شهرداری شریاز یادآور شد: این طرح با اتصال به خیابان انوری و کوچه ادیان تأثیری مثبت بر روح و روان شهروندان و جذب سرمایه‌گذار فرهنگی و ایجاد ارزش‌افزوده در این محور خواهد داشت.
وی در پایان گفت: عملیات عمرانی خیابان خیام با 500 هزار مترمربع کفپوش بتنی، با در نظر گرفتن مسیر ویژه دوچرخه به‌زودی آماده بهره‌برداری کامل می‌شود.
انتهای پیام

captcha