حضور نخبگان علمی باعث تحول اساسی در مساجد است
کد خبر: 3784035
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

حضور نخبگان علمی باعث تحول اساسی در مساجد است

گروه فرهنگی- مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: یکی از راه‌های تحول اساسی در مساجد ابتکار مسئولان است که تدبیر کردند تا نخبگان علمی، اساتید دانشگاه و اساتید بسیجی گردهم آیند و ارتباط بیشتری با مجموعه مساجد داشته باشند.

حضور نخبگان علمی باعث تحول اساسی در مساجد استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد وفایی روز گذشته در دومین همایش منطقه‌ای «استاد مسجد» در مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: براساس پیام امام خمینی(ره) انس و الفت بین حوزه و دانشگاه با توده مردم باعث تحول در جامعه می‌شود.
وی افزود: از آنجا که مساجد محل انس و الفت نمازگزارن با دین و مکتب اهل بیت(ع) است، به همان نسبت تحولات براساس آموزه‌های دینی و متناسب با انتظار نبی مکرم اسلام(ص) بیشتر خواهد بود.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی ادامه داد: یکی از راه‌های تحول اساسی در مساجد ابتکار مسئولان است که تدبیر کردند تا نخبگان علمی و اساتید دانشگاه و اساتید بسیجی گرد هم آیند و ارتباط بیشتری با مجموعه مساجد داشته باشند.
وفایی بیان کرد: با توجه به اشراف مرکز رسیدگی به امور مساجد در سطح خراسان بزرگ و اینکه اکنون در سطح استان 6500 مسجد فعال داریم به عنوان یک تجربه براساس ساختار که در بدنه مساجد تدبیر شد، در شورای سیاستگذاری خراسان بزرگ انجام گرفت و بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری در طول اجلاسیه‌های 28‌گانه سالیانه نماز تقسیم‌بندی ساختاری انجام شد.
وی اضافه کرد: براساس تحول ساختاری در مساجد 1250 مسجد در سطح شهر مشهد به 33 منطقه تقسیم شد و 33 رابط در این مناطق درنظر گرفته شد، ضمن اینکه در این خصوص به حاشیه شهر نیز توجه شده است و این منطقه به صورت مجزا به بخش دیگری واگذار گردید که کارهای اجرایی در مساجد توسط این رابطین دنبال می‌شود.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه در اجلاسیه‌های ملی ارتباط استاد و مسجد محقق شده است و به هر نسبت که اساتید حوزه، اساتید دانشگاه و نخبگان کشور در نحوه ارتباطات و حوزه زندگی خود ارتباطات بیشتری با رابطان داشته باشند، به مراتب از توفیقات بیشتری برای فیض دادن به نمازگزاران بهره‌مند خواهند شد.
وفایی تصریح کرد: ارکان مسجد از جمله هیئت امنای، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد، خدام مساجد با مدیریت و محوریت امام جماعت نقش اساسی می‌توانند ایفا کنند که با این وجود به تحول و تداوم‌بخشی انتظارات از مساجد و نمازگزاران دست خواهیم یافت.

انتهای پیام

captcha