از تجلیل از نویسندگان ارزشی تا اعزام «سفیران كتاب» به مناطق محروم فارس
کد خبر: 3784101
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

از تجلیل از نویسندگان ارزشی تا اعزام «سفیران كتاب» به مناطق محروم فارس

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس در تشریح برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این اداره‌كل از تجلیل از نویسندگان ارزشی و همچنین اعزام سفیران كتاب به مناطق محروم استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس در سال جاری امروز، 4 بهمن‌ماه با موضوع کتابخانه مرکزی شیراز در خصوص احصای زمین‌های مناسب کتابخانه مرکزی شیراز توسط اداره‌کل راه و شهرسازی فارس و شهرداری شیراز برگزار شد.
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این نشست از پیگیری مجموعه کتابخانه‌های عمومی در خصوص زمین کتابخانه مرکزی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: موضوع کتابخانه مرکزی شیراز در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی شد و نشست‌هایی نیز با واحد املاک شهرداری شیراز برگزار شده است؛ اما علی‌رغم این، زمین های پیشنهادی شهرداری برای کتابخانه مرکزی هنوز به سرانجام نرسیده است.
وی همچنین تحویل ساختمان اداری کتابخانه‌های شیراز را خواسته دیگر مجموعه عنوان کرد و افزود: باتوجه به گذشت دو سال از زمان سررسید تحویل ساختمان اداری اداره‌کل کتابخانه های عمومی توسط شهرداری، این ساختمان هنوز واگذار نشده است.
رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح 40 قلم به منظور تجلیل از نویسندگان ارزشی، نمایشنامه‌خوانی، آغاز طرح دسترسی مناطق محروم به کتاب با عنوان سفیر کتاب، برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی شیراز ویژه استان‌های منطقه جنوب، افتتاح دو کتابخانه در استان و برنامه‌ای با موضوع کتاب و زنان به مناسبت دهه فجربرنامه ریزی شده است.
بتول معلم، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس در این جلسه با انتقاد از طولانی شدن موضوع کتابخانه مرکزی شیراز، گفت: علی‌رغم عزم جدی مدیران ارشد استان مبنی بر تعیین تکیف کتابخانه مرکزی شیراز اما برخی از دستگاه‌ها تلاشی برای این کار ندارند و این سبب شده است که وضعیت کتابخانه مرکزی شیراز بلاتکلیف باشد.
وی با اشاره به اینکه باید وضعیت زمین کتابخانه مرکزی شیراز تا پایان سال مشخص شود، از شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی خواست فهرست زمین‌های با متراژ و جانمایی مناسب خود را برای ارائه به استاندار فارس تا هفته آینده احصا کنند.
انتهای پیام

captcha