روحیه مطالبه‌گری در فارس وجود ندارد
کد خبر: 3786963
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

روحیه مطالبه‌گری در فارس وجود ندارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی معتقد است در استان فارس به دلیل حجب و حیا روحیه مطالبه‌گری وجود ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا رضایی كوچی،‌ نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز، 13 بهمن در کارگروه اشتغال استان فارس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: مخاطب وازرت كار افراد مستمند، نیازمند و كارگران هستند که باید متناسب با جامعه هدف عمل كرد.
وی با بیان اینكه در فارس به دلیل حجب و حیا روحیه مطالبه‌گری وجود ندارد، افزود: دور ماندن از حقوق، موجب شده تا به تعداد بیکاران استان افزوده شود.
رضایی بیان كرد: فارس استانی با پایه كشاورزی است و سال‌هاست كه درگیر خشكسالی است و نیازمند توجه بیشتر وزارت تعاون است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه شرایط فارس بدتر از مسائلی است كه در این جلسه مطرح شد، گفت: نگاه همه دولت‌ها به فارس نگاه به استانی برخوردار است و این نگرش اشتباه موجب شده تا از اعتباراتی كه حق مسلم این استان محسوب می‌شود، محروم شویم.
رضایی همچنین گفت: كمبود بارندگی در فارس داریم و اگر نتوانیم آب از دریا برداشت کنیم، هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نخواهد شد که در فارس سرمایه‌گذاری کند.
وی به خشکیدگی تالاب‌ها و بحران زیست محیطی که ممکن است به واسطه خشکی آن‌ها حادث شود هم اشاره و خواستار توجه جدی دولت در این باره شد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: شفاف‌سازی، جوانگرایی، سازمان‌دهی و سازمان سازی از مؤلفه‌هایی است که در دستور کار وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.
علاءالدین خادم، نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه استان فارس علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های بالا از وضعیت اشتغال خوبی برخوردار نیست، گفت: از فرصت حضور وزیر كار در استان استفاده و تصمیم کلیدی در خصوص مباحث فارس که مربوط به این وزارتخانه است، اتخاذ شود.
حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند،‌ گفت: ٧٠ درصد كارگاه‌های تولیدی شهرستان كازرون تعطیل است و بعضی از آن‌ها هم فصلی كار می‌كنند.
وی با تاکید بر اینکه ضرورت حركت پایدار در فارس بیش از گذشته احساس می‌شود، خواستار ارائه یك گزارش جامع از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجمع نمایندگان استان شد.

آمارها خوب اما حال ما بد است
فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه آمارها خوب اما حال ما بد است، افزود: ملاقات مردمی را تا اطلاع ثانوی تعطیل كرده‌ام.
وی با تصریح براینکه فرآیندهای اداری در کشور و به تبع آن استان فارس طولانی و خسته كننده است، تاکید کرد که آیین‌‎نامه‌ها باید بازنویسی، خوانا و ساده شوند.
سیدحسین افضلی، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز با تصریح بر اینکه جامعه ملتهب است و نباید سرمان را زیر برف کنیم، گفت: وزارت كار به تنهایی نمی‌تواند اشتغال ایجاد كند.
داریوش اسماعیلی، نماینده مردم كوار، خرامه و سروستان در مجلس شورای اسلامی هم با طرح سؤالی مبنی بر اینکه در كدام روستای فارس زیرساخت دامداری صنعتی وجود دارد كه در شرایط اعطای وام را صنعتی بودن را قید كرده‌اند؟ گفت: ملاك حفظ وضع موجود توافق كارگر و كارفرماست.
انتهای پیام

captcha