کتاب سال فاطمی معرفی شد
کد خبر: 3793333
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

کتاب سال فاطمی معرفی شد

گروه فرهنگی ـ در سومین همایش ملی «ریحانةالنبی»، کتاب سال فاطمی طی مراسمی معرفی شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم معرفی و رونمایی از کتاب سال فاطمی امروز، 6 اسفندماه در تالار پالایشگاه پارسیان شهرستان مهر استان فارس برگزار شد.
در این آیین غلامرضا امیرخانی، عضو هیئت داوران انتخاب کتاب سال فاطمی رویکرد آثار ارایه شده به همایش را وحدت محور ذکر کرد و گفت: در گزینش کتاب سال، بررسی صدها عنوان کتاب چاپ اولی در سال ۹۵ و ۹۶ مدنظر قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست ۳۴۰ عنوان کتاب منتشر شده طی دو سال، احصا شد که با توجه به محور‌های همایش در دو بخش با موضوع حضرت زهرا(س)، زندگانی و سیره و نیز آثاری درباره خطبه فدک مورد توجه قرار گرفت.
در ادامه مراسم معرفی اثر برگزیده هیئت داوران انجام شد که بر این اساس در بخش خطبه فدک، کتاب «منشور بین‌المللی اسلام؛ شرح خطبه حضرت زهرا(س)» تألیف سید مجتبی برهانی در ۱۰ مجلد که از انتشارات بیت‌الاحزان قم به چاپ رسیده است، به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.
در بخش تحقیق در سیره و بیانات فاطمی نیز هیئت داوران اثری را شایسته عنوان برتر ندانستند ؛ اما سه اثر «فضایل فاطمه زهرا(س) در منابع اهل سنت» تالیف علی اصغر حسین زاده از انتشارات دا، «فضایل فاطمه الزهرا» اثر حاکم نیشابوری با ترجمه محمود نعمتی از انتشارات سخن  و نیز «حکمت نامه فاطمه» تالیف محمد محمدی ری شهری با پژوهش محمد مرادی از انتشارات پژوهشگاه قرآن و حدیث شایسته تقدیر شناخته شدند.
انتهای پیام

captcha