زن و مرد از نگاه اسلام در رشد توانایی‌ها برابرند
کد خبر: 3793898
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
در نشست دانشگاه پاکستان مطرح شد؛

زن و مرد از نگاه اسلام در رشد توانایی‌ها برابرند

گروه بین‌الملل ـ مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری در نشست پاکستان با اشاره به دیدگاه اسلام درباره تساوی زن و مرد در دست یافتن به حیات طیبه یادآور شد: این امر نشان می­‌دهد تفاوتی میان زن و مرد در زمینه رشد توانایی­‌های آنان وجود ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌­رسانی بنیاد مصطفی(ص)؛ زینب حمیدزاده، مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری ایران امروز(هشتم اسفندماه) در آیین افتتاحیه پنجمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی در دانشگاه کراچی پاکستان با اشاره به سوابق دیرین کشورهای اسلامی در زمینه دستاوردهای علمی اظهار کرد: بدون دیپلماسی علمی، رسیدن به دستاوردهای مهم در این حوزه ممکن نیست.

وی افزود: با وجود دستاوردهای مهم و درخشان کشورها در زمینه علمی، فقدان ارتباطات علمی مؤثر بین جوامع علمی مشهود است. نخستین گام برای حل این مشکل ایجاد شبکه­‌ای مؤثر از دانشمندان و کارشناسان مسلمان است.

حمیدزاده با اشاره به اقدامات بنیاد مصطفی(ص) در این زمینه اظهار کرد: نشست استپ با هدف ایجاد فضای همکاری میان دانشمندان مسلمان، شناخت دانشمندان و توانایی­‌های آنان در زمینه­‌های مختلف برگزار می­‌شود.

اسلام در رشد توانایی­‌ها تفاوتی میان زن و مرد قائل نیست

مشاور امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست ­جمهوری با اشاره به دیدگاه اسلام در مورد تساوی زن و مرد در دست یافتن به حیات طیبه یادآور شد: این امر نشان می­‌دهد تفاوتی میان زن و مرد در زمینه رشد توانایی­‌های آنان وجود ندارد.

وی با تأکید بر ایجاد فرصت‌­های مساوی برای دانشمندان در حوزه­‌های مختلف دانش، مدیریت و سیاست گفت: آمارها نشان ­می‌­دهد تفاوت زیادی بین زنان و مردان در حوزه تحصیلات تکمیلی و همچنین تشکیل مراکز تحقیقاتی و حضور زنان در این مراکز وجود دارد.

۲۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان در اختیار زنان

حمیدزاده با اشاره به تلاش کشورهای مختلف در زمینه توانمندسازی زنان بیان کرد: ایران در کنار همه فعالیت‌­ها در حوزه علم و فناوری، تأسیس شرکت‌­های دانش­‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است و با در نظر گرفتن تعداد قابل توجه دانشجویان زن در دانشگاه­‌ها به دنبال افزایش مشارکت زنان در حوزه دانش بنیان است.

وی بیان کرد: آمارها نشان می‌­دهد ۲۰ درصد شرکت­‌های دانش‌­بنیان، امروز توسط زنان تأسیس شده و با توجه به توانمندی­‌های زنان و افزایش حمایت­‌ها انتظار داریم این میزان به ۴۰ درصد برسد.

گفتنی است؛ پنجمین دوره نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشورهای اسلامی، در زیرشاخه­‌های بیماری­‌های واگیر و غیرواگیر در حوزه سلامت با موضوعات پیشگیری، تشخیص و درمان از امروز(هشتم اسفند) در مرکز بین‌المللی علوم شیمی و زیستی «ICCBS» دانشگاه کراچی آغاز شده است و تا یازدهم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha