حساس‌سازی طبقات مختلف جامعه در «گام دوم انقلاب»
کد خبر: 3798086
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶

حساس‌سازی طبقات مختلف جامعه در «گام دوم انقلاب»

گروه اجتماعی ــ معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در بیانیه گام دوم بر امیدافزایی کارکرد محور تأکید شده است، گفت: همگان در رابطه با حساس‌سازی طبقات مختلف جامعه و آگاهی‌دهی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه داریم.

تشکیل

ابوالفضل غنی‌زاده، معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه پیام نور استان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بیانیه‌ گام دوم انقلاب شامل بخش‌های مختلفی بوده و یک برنامه راهبردی است که «امید، علم، اخلاق، عدالت، مقاومت، مشارکت و بینش» از مبانی این بیانیه بوده و گستره‌ آن نیز خود جامعه و جهان در قالب تمدن نوین اسلامی است.

وی با تأکید بر این‌که بیانیه گام دوم انقلاب از بعد زمانی، با تکیه بر گذشته و تصمیم برای آینده است، افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه بر «امید و نسل جوان» بسیار تأکید دارند و تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها را مطرح می‌کنند.

دانشگاه‌ها نیروی تراز انقلاب تربیت کنند

غنی‌زاده، با بیان این‌که دانشگاه‌ها باید توان بگذارند تا نیروی تراز انقلاب را تربیت کنند، افزود: در این بیانیه، قشر جوان، موتور محرکه‌ای برای انقلاب است.

عضو هئیت علمی دانشگاه پیام نور با بیان این‌که باید نسبت به فضای دگرگونی دنیا رویکرد داشته و بتوانیم پیشرفت کنیم، متذکر شد: علی‌رغم بدخواهی دشمنان، انقلاب چهل سالگی خود را جشن گرفت و شاهدیم که این حرکت مقتدرانه در گام دوم خود مقتدرانه حرکت می‌کند.

وی با تشریح راهبردهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با صفر شروع شد اما اکنون ذخایر بسیاری داریم و در منطقه به قدرتی بزرگ بدل شده‌ایم.

غنی‌زاده، در این خصوص بیان کرد: نوع چالشی که پیش روی گام اول انقلاب در سال ۵۷ بود و نوع چالشی که امروز در گام دوم انقلاب با آن مواجهیم، متفاوت بوده و ایران امروز بسیار قدرتمند شده است به‌گونه‌ای که در منطقه بدون حضور ایران تصمیمی گرفته نمی‌شود.

حساس‌سازی طبقات مختلف جامعه در مورد بیانیه گام دوم انقلاب

معاون دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در بیانیه گام دوم بر امیدافزایی کارکرد محور تأکید شده است، افزود: همگان در رابطه با حساس‌سازی طبقات مختلف جامعه و آگاهی‌دهی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه داریم.

وی در ادامه با اشاره به خروجی‌محور شدن جلساتی که در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب در استان برگزار می‌شود، گفت: اتاق فکری برای این موضوع در استان تشکیل شود.

غنی‌زاده در خاتمه بر بومی کردن بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: باید به حوزه فرهنگی پژوهشی دانشگاه‌ها ورود کرده و بیانیه را «بومی محلی» در حالت کاربردی تبیین کنیم.

انتهای پیام

captcha