ساختارها مناسب است؛ افسردگان و فرسودگان جای خود را به جوانان بدهند
کد خبر: 3798893
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
محمدکاظم انبارلویی:

ساختارها مناسب است؛ افسردگان و فرسودگان جای خود را به جوانان بدهند

گروه سیاسی ــ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با رد برخی تحلیل‌ها مبنی بر وجود چالش‌ها و بحران‌های فراوان پیش روی کشور گفت: اتفاقاً به اعتقاد من وجود زیرساخت‌های مناسب، کشور را در آستانه جهشی عظیم و پیشرفت‌های روزافزون در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی قرار داده و آنچه باید تغییر کند مسئولان افسرده، فرسوده و خموده هستند که در سمت‌هایی قرار دارند که نیاز به حضور جوانان پرتحرک، بانشاط و خلاق دارد.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره وضعیت کشور در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی گفت: برخلاف برخی که معتقدند ما با چالش‌ها و بحران‌های زیادی در این دهه مواجهیم، به اعتقاد من با هیچ چالش و بحرانی روبرو نیستیم و زیرساخت‌های کشور برای یک جهش عظیم و پیشرفت‌های روزافزون در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی آماده است.

انتقال قدرت به جوانان مهمترین گردنه پیش رو

انبارلویی اظهار کرد: یکی از این زیرساخت‌های مهم مردم‌سالاری دینی است که امروز می‌توان آن را به مثابه الگویی برای حکمرانی خوب در نظر گرفت که به خوبی زمینه مشارکت مردم در سرنوشت خویش را فراهم کرده و برخلاف لیبرال دموکراسی غربی که احزاب و پول نقش‌ تعیین‌کننده در انتخابات ایفا می‌کنند مدل مردم‌سالاری دینی به طور واقع توانسته حاکمیت مردم را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مسیر این پیشرفت و توسعه را نیز با صدور بیانیه گام دوم انقلاب و بیان هفت اولویت اصلی کشور در چهل ساله دوم انقلاب مشخص کردند؛ مهم‌ترین فراز و گردنه عبور نیز انتقال قدرت به جوانان است. لذا جمهوری اسلامی ایران به رغم تهدیدات دشمنان در آستانه جهش بزرگ برای پیشرفت و توسعه و تحول در وضعیت اقتصادی مردم قرار دارد و از جنگ اقتصادی امریکا و اخلال نظام بین‌الملل در رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی عبور خواهیم کرد.

انبارلویی درباره راهکارهای ساختاری و عملی برای رفع مشکلات کشور گفت: زیرساخت‌های نظام درست است و نظام تا به این جا مسیر خود را به درستی طی کرده است و راز آن هم مانایی و پایداری چهل ساله حیات انقلاب است.

جایگزینی جوانان به جای مسئولان فرسوده

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آنچه باید تغییر کند کسانی هستند که به دلایلی دچار افسردگی، فرسودگی و خمودگی شده‌اند و در سمت‌هایی قرار گرفته‌اند که نیاز به تحرک، نشاط و خلاقیت بیشتری دارد و لذا باید تغییراتی در برخی جایگاه‌ها انجام شود.

انبارلویی یادآور شد: سال 98 و 99 انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را در پیش خواهیم داشت و به اعتقاد من مردم براساس تجربه چهل ساله و بررسی دقیق عملکرد دولت و مجلس فعلی، یک چینش و آرایش جدید را با انتخاب آزادانه خود در مجلس و دولت شکل خواهند داد و جوانان را که موتور پیشران انقلاب به سمت اهداف و آرمان‌ها هستند، برای نمایندگی مجلس و سمت‌های اجرایی انتخاب خواهند کرد.

وی تأکید کرد: تجربه هم نشان داده هر زمان که نیروهای جوان، انقلابی و دارای روحیه جهادی مدیریت کشور را برعهده گرفتند کارآمدی نظام و رضایت‌مندی مردم هم ارتقا پیدا کرده است. امروز هم کشور نیازمند یک خون تازه و ترکیب مدیریتی جوان، شجاع و چابک در میدان اجراست تا اهداف و آرمان‌های انقلاب را در دهه پنجم با سرعت و انگیزه بیشتری رو به جول حرکت دهد.

ظرفیت جوانان کشور را در آستانه یک پیشرفت چشمگیر 

انبارلویی درباره نحوه درست جوانگرایی در صحنه سیاسی کشور گفت: طی دو دهه اخیر افرادی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تربت شده‌اند که سطح سواد و آگاهی‌های علمی و عملی آن‌ها به مراتب بیشتر از نسل گذشته است. نسل گذشته مأموریت خود را در دفاع مقدس و مقابله با جنگ نرم امریکا انجام داده است و این نسل جوان است که در دهه پنجم انقلاب برمبنای تجربیات نسل گذشته و دانش روزی که پیدا کرده می‌تواند این نقایص را برطرف ‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: بر همین مبنا براین باور هستم که کشور با توجه به ظرفیت و استعداد فوق‌العاده جوانان در آغاز یک جهش عظیم به سوی اهداف و آرمان‌های انقلاب قرار دارد و لازم است با اعتماد به جوانان و بسترسازی برای حضور آنان زمینه‌های این جهش و رشد چشمگیر را فراهم ساخت.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۱ - ۱۲:۵۱
0
0
مجلس یازدهم و وظیفه سنگین در برابر سند راهبردی ، تحول خواه و ضروری مقام معظم رهبری مدظله العالی در گام دوم انقلاب:

بمنظور احیاء جایگاه خانه ملت بعنوان عصاره واقعی ملت انقلابی و دفاع از حقوق مردم ضعیف و محروم شامل جوانان بیکار ، مجرد، تحصیلکرده و نخبه انقلابی و پس از گذشت چهار دهه از فراز و فرود کم بهره نمایندگان در خانه ملت با تصویب قوانینی که کمتر اثر بخشی مثبت آن در زندگی،سفره مردم و گشایش در حمایت واقعی از جوانان کارآفرین مشاهده گردیده.می بایستی بدور از محافظه کاری طیف سنتی اصول گرایی (شامل امثال باهنر ، حداد عادل، و ….) که امتحان خود را در ادوار گذشته مجلس همچون طیف به اصطلاح اعتدال گرا و اصلاح طلب لاریجانی - مطهری و امثالهم و …با خمیر مایه ای مشابه هم در طول ۱۰دوره گذشته مجلس و طی ۴۰ سال پس داده و بی حسی ،بی انگیزگی و ناتوانی آنان در ایجاد تحول اساسی مورد نظر مقام معظم رهبری مدظله العالی در بیانیه راهبردی و حیاتی گام دوم انقلاب در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی برای مردم کاملامشهود بوده و همچنین در جهت ایجاد تحول در حوزه قانونگذاری براساس آرای مردمی و نظارت صحیح و موثر بر عملکرد نمایندگان در خانه ملت و مسئولین اجرایی کشور هم راستا با قوه محترم قضاییه و به منظور تصویب قوانین مورد نیاز برای احیای حقوق عامه، اجرای عدالت و مبارزه جدی با تبعیض،رانت و پاکسازی دامان انقلاب اسلامی و نظام از عناصر رذل آلوده به مفاسد اقتصادی، افرادی از طیف انقلابی وارد انتخابات و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ گردند که از توانایی،انگیزه، نشاط جوانی و مقبولیت عمومی برای اجرای جهادی فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی براساس سند تحول گام دوم انقلاب در دهه حساس و حیاتی پنجم انقلاب اسلامی همچون ریاست محترم قوه قضاییه برخوردار باشند.
لذا در ارتباط با افراد پیشنهادی جبهه انقلابی و برای ریاست و هیئت رئیسه مجلس یازدهم ، نظرخواهی از مقام معظم رهبری در این برهه حساس کنونی برای اقدام تحول خواه در مجلس و ایجاد امید و نشاط در بین مردم صبور انقلابی امری لازم و ضروری می نماید.
با تشکر
captcha