آبگرفتگی شدید و سیلاب در شیراز/ مردم در منازل بمانند
کد خبر: 3799891
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹

آبگرفتگی شدید و سیلاب در شیراز/ مردم در منازل بمانند

گروه اجتماعی ـ بر اثر شدت بارش باران طی دو روز گذشته در شیراز، آبگرفتگی شدید و سیلاب در مناطق مختلف شیراز به راه افتاده است.

به گزارش ایکنا از فارس، طی دو روز گذشته، بارش‌های باران در شیراز شدت گرفته است و به همین دلیل بسیاری از مناطق این کلان‌شهر دچار آب‌گرفتگی شدید و سیلاب هستند.
مناطقی چون منطقه سعدی، هفت تن، دلگشا، بلوار نصر، میدان گلستان، تونل سعدی، همچنین اطراف رودخانه خشک شیراز، کمربندی و شهر صدرا دچار آبگرفتگی شدید شده و سیلاب وارد منازل این منطقه شده است.
منازل مناطق سعدی و اطراف رودخانه خشک و همچنین سه روستای پایین دست شیراز شامل ماه فیروزان، کوشکک و اقبال آباد از سکنه خالی شده‌اند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که دو مدرسه در منطقه سعدی نیز دچار آسیب شده‌اند؛ البته به آثار تاریخی شیراز آسیبی وارد نشده است و تنها موزه هفت تنان قادر به خدمات‌دهی نیست و خدمات‌دهی مناطق اطراف نقش رستم نیز به علت آبگرفتگی به طور موقت مسدود شده است.

مردم در مناطق آب گرفته تردد نکنند 

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز تأکید کرد که است مردم به هیچ عنوان تردد نکنند و برای ایمنی بیشتر به طبقات بالا بروند و از ترددهای ضروری و غیرضروری در مناطقی که دچار آبگرفتگی شده‌اند، پرهیز کنند.
وی همچنین از گردشگران نیز خواست تا به هیچ عنوان به مراکز گردشگری، مراکز خرید و بازارها مراجعه نکنند تا خطر مرتفع شود.
طبق اعلام عبدالهاشم دهقانی، رئیس پلیس راه شمالی استان فارس، تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است اما محور پل شهید اسکندری به سمت دروازه قرآن و بالعکس فعلا مسدود و همچنین ورودی و خروجی شیراز از مسیر دروازه قرآن مسدود است.
حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز با یادآوری اینکه تمام عوامل اجرایی شهرداری در آماده باش کامل و در سطح شهر هستند، از پیش بینی افزایش حجم سیلاب در رودخانه خشک شیراز طی ساعات آینده خبر داد و گفت: به علت بارندگی‌ها در چندین نقطه شهر از جمله شهرک سعدی، برخی معابر سطح منطقه چهار و دو و دروازه قرآن شاهد آب گرفتگی هستیم.

افزودن لحظه‌ای حجم رودخانه خشک 
وی با بیان اینکه طبق اطلاعات دریافتی گفته می شود سیلابی از بالادست رودخانه خشک در حال جاری شدن است که حدود ۵۰ هزار مترمکعب آب را به این رودخانه اضافه می‌کند، افزود: هم اکنون در همه پل ‌های روی این رودخانه نیروهای شهرداری برای کنترل مشکلات احتمالی حضور دارند.
فرزاد میرزایی، شهردار منطقه 9 شیراز نیز با هشدار اینکه آب رودخانه چنار راهدار در حال بالا آمدن است، تأکید کرد که به‌هیچ عنوان مردم نزدیک این رودخانه نشوند و هشدارها را جدی بگیرند.

احتمال رانش زمین 
وی همچنین احتمال رانش زمین در خیابان شهدای احمدآباد در منطقه 9 شهرداری شیراز را داد و گفت: برای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی، پل‌های صداقت و فدک مسدود شد.

جای مسافران نوروزی امن است 

یادآور می‌شود، تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، اورژانس، دستگاه‌های خدمت‌رسان شهرداری، سپاه، بسیج، ارتش و غیره در حال امدادرسانی به مردم هستند، ضمن اینکه طی دو روز گذشته نیز مکان‌های مسقف و ایمن برای مسافران نوروزی به‌همراه غذا و درمان رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha