برگزاری دوازدهمین همایش پژوهش‌های قرآنی/ بیش از 3 مقاله از یک محقق پذیرش نشد
کد خبر: 3803153
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

برگزاری دوازدهمین همایش پژوهش‌های قرآنی/ بیش از 3 مقاله از یک محقق پذیرش نشد

گروه دانشگاه ــ دبیر علمی دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با اشاره به تدابیر کمیته علمی در این دوره به منظور عدم بروز مشکلات دوره پیشین، گفت: امسال و در این دوره از همایش، سقفی برای ارائه و پذیرش مقاله برای هر شرکت کننده قائل شدیم. بر این اساس از یک محقق حداکثر سه مقاله پذیرش می‌شد و بیش از این تعداد از یک فرد نپذیرفته‌ایم.

به گزارش ایکنا، دوازدهمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی همزمان با برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روز یکشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در مدرسه امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.

رضا امانی، دبیر علمی این دوره از همایش در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره محور برگزاری دوازدهمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی گفت: عنوان این دوره از همایش «قرآن کریم و ایمان به وعده‌های الهی» نامگذاری شده بود که سال گذشته و در دوره قبل، از پوستر این دوره از همایش رونمایی شد.

وی ادامه داد: تا پایان مهلت مقرر برای دریافت مقالات این دوره، بیش از ۵۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد که از این میان ۳۶ مقاله از محققانی از کشور‌های عراق، پاکستان، عمان، لبنان، سوریه، تایلند و تونس دریافت شد و از این میان تعدادی از مقالات در روز برگزاری همایش در کنار ارائه سه مقاله برتر داخلی، ارائه می‌شود.
امانی با اشاره به حضور 20 پژوهشگر خارجی و مهمانان ویژه‌ای همچون دکتر مجید معارف، دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی در روز برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی افزود: همچنین پنل‌های علمی همایش در نوبت عصر روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه برگزار می‌شود.
 
دیدار با رهبری
دبیر علمی همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با اشاره به برنامه‌های جانبی دوازدهمین دوره همایش یادآور شد: امروز شنبه برنامه‌های جانبی برای شرکت کنندگان در همایش خواهیم داشت. از جمله این برنامه‌ها دیدار با مراجع قم و بازدید از مراکز علمی و پژوهشی است. در روز دوشنبه هم شرکت کنندگان این دوره از همایش به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت.
 
ممنوعیت پذیرش بیش از سه مقاله از یک محقق در این دوره
امانی همچنین در پاسخ به پرسشی از ایکنا مبنی بر تدابیر اندیشیده شده کمیته علمی همایش برای رفع یک مسئله و آن هم پذیرش، چاپ و انتشار حدود ۱۹ مقاله از یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن در همایش پیشین بود که سر و صدای زیادی هم به پا کرد، گفت: امسال و در این دوره از همایش و برای جلوگیری از بروز این مسئله، سقفی برای ارائه و پذیرش مقاله برای هر شرکت کننده قائل شدیم. بر این اساس از یک محقق حداکثر سه مقاله پذیرش می‌شد و بیش از این تعداد از یک فرد نپذیرفته‌ایم.
 
دبیر علمی دوازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی افزود: در مراسم اختتامیه که در پایان روز یکشنبه ۲۵ فروردین‌ماه برگزار می‌شود، مراسم رونمایی از مجموعه مقالات دوره پیشین را خواهیم داشت و مجموعه مقالات برگزیده این دوره هم پس از برگزاری همایش از سوی انتشارات دانشگاه علوم و معارف قرآن چاپ و منتشر خواهد شد. همچنین این مقالات به شکل الکترونیکی در پایگاه ISC نمایه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha