اعزام ۱۶ گروه جهادی البرزی به مناطق سیل‌زده
کد خبر: 3803685
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

اعزام ۱۶ گروه جهادی البرزی به مناطق سیل‌زده

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج سازندگی البرز گفت: تاکنون ۱۶ گروه جهادی در قالب ۹۰۰ جهادگر از این استان برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند.

اعزام 16 گروه جهادی البرزی به مناطق سیل‌زده

علی ترکاشوند، رئیس بسیج سازندگی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: پس از عادی شدن وضعیت، ساخت منازل مسکونی برای سیل‌زدگان گلستان، خوزستان و لرستان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج سازندگی است.
وی با اشاره به اینکه سپاه استان البرز معین خدمات‌رسانی به بخش خواجه نفس، 11 روستا و بخشی از شهر گمیشان استان گلستان شده بود، افزود: به احتمال زیاد ساخت منازل مسکونی توسط جهادگران استان در این مناطق انجام می‌شود.
ترکاشوند به اقدامات بسیج سازندگی البرز در استان‌های سیل‌زده کشور اشاره کرد و گفت: به محض وقوع سیل در روز 28 اسفند‌ماه سال گذشته در استان گلستان، دو گروه جهادی از البرز عازم منطقه شدند اما کار اصلی زمانی آغاز شد که در ابتدای سال رهبر معظم انقلاب بر حضور تمام‌قد نیروهای مسلح در این منطقه صادر فرمودند.
رئیس بسیج سازندگی البرز بیان کرد: در دومین شب فروردین ماه امسال اتاق بحران در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز تشکیل و در همان شب مشخص شد که البرز معین خدمات‌رسانی به بخش خواجه نفس، 11 روستا و شهرستان گمیشان استان گلستان بشود.
وی با اشاره به اینکه راه اتصال گمیشان به گرگان در اصل سیل قطع شده بود، گفت: سپاه البرز با تمام امکانات همچون تجهیزات مهندسی و لجستیکی، ماشین آلات سنگین، هشت دستگاه کامیون حامل مواد غذایی- دارویی- بیل- چکمه و... به همراه 400 نفر در قالب 12 گروه جهادی در گمیشان حضور یافت.
وی گفت: هم اکنون وضعیت گمیشان و مناطق تحت پوشش سپاه البرز عادی است ولی تا زمانیکه در بالادست ذوب برف داریم، آبگرفتگی‌هایی وجود دارد ولی به دلیل قرارگرفتن این منطقه در حاشیه گرگان رود، در زمان طغیان رود سیل به سمت روستاها هدایت می‌شود که با بسیج همگانی مردم منطقه، سیل‌بندهایی را ایجاد کردیم.
رئیس بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه آب از گلستان خارج شده، ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده در این منطقه لایروبی رودها است و منتظر هستیم که بعد از سیل و خشک شدن گل‌ها، آهکپاشی شهرها، رودها و نهرها را انجام دهیم.
ترکاشوند گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‌های جدی بسیج سازندگی البرز آماده‌باش 250 گروه جهادی برای بحران‌های متفاوت و حوادث طبیعی است.
رئیس بسیج سازندگی البرز با بیان اینکه همزمان با گلستان در استان‌های خوزستان و لرستان نیز فعال بودیم، افزود: 500 نفر در قالب 14 گروه جهادی نیز به این دو استان اعزام شدند.
وی بیان کرد: همچنین در این مناطق چهار آشپزخانه سیار با پخت روزانه 20 هزار پرس غذا به همت مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) و بسیج استان در استان های خوزستان و لرستان فعال هستند.
رئیس بسیج سازندگی استان البرز گفت: به این دو استان تمام اقلام مهندسی، لجستیکی، ماشین آلات سنگین و 220 هزار گونی ارسال شده است.
وی یادآور شد: در زلزله کرمانشاه استان البرز به لحاظ حجم کمک‌ها از لحاظ کمی و کیفی در کشور پیشتاز شناخته شد و اکنون نیز پیش‌بینی می‌کنیم که در کمک‌رسانی به استان‌های سیل زده مردم البرز نیز جزو استان‌های پیشتاز باشد.
انتهای پیام

captcha