ستاد دائمی پیگیری منویات رهبری در بیانیه گام دوم تشکیل شود/ کادرسازی و انقلابی‌گری؛ دو ضرورت تحقق تمدن اسلامی
کد خبر: 3808476
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
لطفی در همایش تجلیل از یاوران چهملین سالگرد پیروزی انقلاب:

ستاد دائمی پیگیری منویات رهبری در بیانیه گام دوم تشکیل شود/ کادرسازی و انقلابی‌گری؛ دو ضرورت تحقق تمدن اسلامی

گروه سیاسی ــ قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در همایش تجلیل از یاوران چهلمین سالگرد پیرروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحقق منویات رهبر معطم انقلاب در راستای تمدن‌سازی اسلامی با کار موقتی میسر نمی‌شود، گفت: باید ستاد دائمی پیگیری تحقق تمدن اسلامی و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری همه مسئولان و نهادهای مختلف ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همایش تجلیل از یاوران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، صبح امروز با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «محمدتقی نوران» و با حضور جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز شد.

نصرالله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از همه حضار اظهار کرد: امیدواریم شاهد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب باشیم.

وی افزود: بنده در ابتدا گزارشی کوتاه از بزرگداشت مراسم چهل سالگی انقلاب خدمتتان عرض می‌کنم. همه مسئولان فارغ از هر گرایش جناحی رسالتی را بر عهده گرفتند چرا که بزرگداشت چهل سالگی انقلاب برابر با اهمیت دفاع مقدس است.

لطفی با بیان اینکه دشمنان برای نابودی انقلاب کمر همت بسته‌اند، گفت: بدیهی است که همه ما اعتقاد داریم بیمه کردن نظام اسلامی در برابر توطئه دشمنان با حمایت از رهبر معظم انقلاب، عمل به وظیفه و دشمن‌شناسی مردم عزیز ایران محقق شد.

لطفی بیان کرد: امیدواریم اجر همه این عزیزان با خداوند متعال باشد. از سال ۹۶ با ورود شخص آیت‌الله جنتی دامه برکاته تلاش برای برگزاری این مراسم، با همکاری شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و تشکل‌های مردمی آغاز شد.

وی افزود: یک اجماع و وحدت مثال‌زدنی را در بخش‌های مختلف ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم. همچنین افتخار داشتیم در مجلس، حوزه علمیه قم با حضور مدیر محترم و کسب فیض از محضر مراجع محترم حضور پیدا کردیم و از دیدگاه‌های آنان بهره بردیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: ما همه سال ۹۷ را به عنوان جشن چهلمین سالگرد در نظر گرفته بودیم لذا همه تاریخ‌های مهم در این تقویم و از جمله ۱۳ آبان را بسیار باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کردیم.

قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیعات اسلامی اظهار کرد: اوج این حضور هم در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن بود اما هیچکدام از مشکلات از جمله تورم و گرانی افسارگسیخته، سردی هوا و تبلیغات دشمنان در فضای مجازی باعث نارضایتی مردم نشده بود چراکه پیوند مردم با رهبر معظم انقلاب ناگسستنی است.

لطفی یادآور شد: بنابراین مراسم ۲۲ بهمن چهل سالگی انقلاب در فضایی استثنایی و باشکوه‌تر از همه مراسمات چهل سال اخیر برگزار شد و همه سلایق با نگاه مصلحت نظام در صحنه حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: همگان سهمی داشتند اما برخی نقش‌آفرینی‌ها بیشتر بود و امیدواریم اجر همگان با خدای متعال باشد. ورود جناب آقای رحمانی فضلی، وزیر کشور، نشان داد که ورودی اعتقادی و بی‌نظیر است و ایشان با تلاش خود در بین استانداران و بخشداران به خوبی انسجام ایجاد کردند و نماینده‌ای را برای ارتباط تنگاتنگ با ستاد برگزاری مراسم چهل سالگی معرفی کردند.

لطفی ابراز کرد: عزیزان ما در ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، ارتش و وزارت اطلاعات هم همکاری گسترده‌ای داشتند و لازم است از آنان هم تقدیر کنیم.

لطفی گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی از مد‌ت‌ها قبل از برگزاری مراسم همکاری با ستاد را آغاز کرد. از مجلس شورای اسلامی و همچنین آقای علی لاریجانی سپاسگزارم که نهایت همکاری را با ما داشتند. همچنین از سایر دستگاه‌های همکار نهایت سپاسگزاری را داریم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: هر کسی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارد در زمینه فراهم کردن پیروزی این نظام مقدس و برخورد با توطئه‌ها وظایفی بر عهده دارد و در گام دوم انقلاب هم تا زمان تقدیم این پرچم به صاحب اصلی نیازمند اقدامات ویژه‌ای از جمله حفظ روحیه انقلابی در دهه‌های آتی هستیم.

وی اظهار کرد: در این راستا نیازمند کادرسازی و انقلابی‌گری و انتخاب مسئولان انقلابی هستیم تا با این روحیه انقلابی بتوانیم منشور گام دوم انقلاب اسلامی را محقق کنیم.

لطفی در پایان اظهار کرد: تحقق منویات رهبر معطم انقلاب در راستای تمدن‌سازی اسلامی با کار موقتی میسر نخواهد شد بلکه باید ستاد دائمی پیگیری تحقق تمدن اسلامی و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب با همکاری همه مسئولان و نهادهای مختلف ایجاد شود.

همچنین سردار شکارچی، رئیس کارگروه ستاد کل نیروهای مسلح ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، در این مراسم اظهار کرد: بنده نکاتی را درباره استفاده از تجربه ارزشمند برگزاری مراسم چهل‌سالگی برای تحقق بیانیه گام دوم در این جلسه بیان می‌کنم.

وی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان یک وظیفه دینی و انقلابی و با همت ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان به میدان آمدند و با دستور سردار باقری، در قالب یک ستاد راهبردی، کمیته‌های متعدد در ستاد کل شکل گرفت و توطئه دشمنان را ناکام گذاشتند.

سردار شکارچی بیان کرد: توهم دشمنان این بود که مردم ایران چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید اما این توطئه ناکام ماند. یکی از اهداف دشمن ایجاد ناامیدی در میان مردم بود تا پیروزی‌های ملت قهرمان ایران در چهل سال اخیر را به عنوان نقطه ضعف معرفی کرده و آنان را همانند ضعف‌های حکومت پهلوی معرفی کنند.

رئیس کارگروه ستاد کل نیروهای مسلح ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ادامه داد: هیچ انقلابی در کره زمین نتوانسته در کمترین زمان ممکن چنین دستاوردهای مادی و معنوی را کسب کند. طبیعی است که باید بخشی از این دستاوردها به نمایش گذاشته می‌شد و در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی تبیین می‌شد. لذا بیش از ۷۰۰ محصول راهبردی که توسط جوانان این کشور در چهل سال اخیر اختراع شده به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: یکی از این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه صنایع دفاعی بود که در آن تلاش شد بخشی که امکان ارائه دارد و غیر محرمانه است به نمایش گذاشته شود.

شکارچی بیان کرد: آن بخش که امکان نمایش آن وجود داشت باعث حیرت جهانیان شد. همچنین برنامه‌ریزی مفصلی برای سفرا و نمایندگان خارجی صورت گرفت و آنان هم از این میزان پیشرفت و قدرت ما تعجب می‌کردند. لذا ما از برگزاری این نمایشگاه به اهداف خود رسیدیم.

رئیس کارگروه ستاد کل نیروهای مسلح ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب یادآور شد: نمایشگاه بعدی تحت عنوان سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم بود. وقتی خارجی‌ها به این نمایشگاه می‌آمدند کمتر پلک می زدند تا بیشتر ببینند. این نمایشگاه نشان داد که ما می‌توانیم و در آینده نیز اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: نمایشگاه سوم تحت عنوان اقتدار هوایی بود. ما در این نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه صنایع هوایی را به نمایش گذاشتیم. پروژه‌هایی که غربی‌ها در چند دهه به نتیجه می‌رساندند را ما در چند سال با کمک جوانان کشور به سرانجام رساندیم.

شکارچی افزود: نمایشگاه چهارم که با حضور ۴۵ دستگاه مسئول رونمایی شد ذهن دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به این نظام را عوض کرد که حدود ۴۴0 هزار نفر از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند.

وی افزود: این تجربیات فرصت مناسبی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است و ما در ستاد کل نیروهای مسلح این آمادگی را داریم که بند به بند این بیانیه را که به دست نایب بر حق امام زمان نوشته شده است را ان شاالله محقق کنیم.

در ادامه علی دارابی، رئیس ستاد بزرگداشت مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه ملی، بیان کرد: فرصت برای ارائه گزارش کار در چنین جلسه‌ای مهیا نیست لذا بنده چند گزاره کوتاه بیان می‌کنم. در ابتدا از دست‌اندرکاران برگزاری این نشست و مسئولان شورای هماهنگی تشکر می‌کنم.

وی افزود: در صدا و سیما از آبان ۱۳۹۵ که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم بحث چهل سالگی انقلاب مطرح شد. رهبر معظم انقلاب فرمودند به سه نکته مهم توجه کنیم که اولا فعالیت‌های گسترده در چهل سال گدذشته را نه در یک هفته بلکه در طول سال برای مردم تشریح کنید. دوم اینکه فرمودند مستدل و باور‌پذیر باشد و به ویژه نسل جوان را قانع کند. سومین درخواست رهبر معظم انقلاب نیز این بود که از زبان هنر برای این کار استفاده کنید.

رئیس ستاد بزرگداشت مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه ملی ادامه داد: از آذر ۹۵ ستادی در این راستا تشکیل شد و بنده مسئولیت آن را بر عهده گرفتم. لازم است از تلاش استانداران تشکر کنم که به شکل بایسته وارد کار شدند. همچنین لازم است از سایر نهادها همانند بسیج، نیروهای مسلح  و ائمه جمعه وسایر مسئولان و نهادها تشکر کنم.

وی افزود: از همین الان باید برای پنجاهمین سالگرد انقلاب برنامه‌ریزی کنیم. ما برنامه‌ای تحت عنوان کارنامه تدارک دیدیم و در هر استان هم مستندی مقایسه‌ای ساخته شد تا هم مسئولان به گزارش عملکرد خود بپردازند و هم اینکه عملکرد قبل و بعد از انقلاب مقایسه شود.

وی ادامه داد: اگر چالش‌ها را به درستی تبیین کنیم و هر کسی در مسئولیت خود به درستی عمل کند تبدیل به الگو و مدلی از کارآمدی نظام دینی را عملیاتی خواهیم کرد. نسل جوان ما دوران امام(ره) و دفاع مقدس را ندیده است لذا باید چنین مسائلی را به خوبی برای آنان تبیین کنیم.

دارابی اظهار کرد: از همین الان باید به فکر مراسم دستاوردهای نیم قرن انقلاب اسلامی باشیم و صدا ‌ سیما هم وظیفه خود می‌داند در این زمینه به خوبی به وظیفه خود عمل کند. مردم ولی نعمت ما هستند لذا باید شرایط زیست بهتری برای آنان فراهم کنیم چراکه با وجود همه سختی‌ها پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

در این همایش همچنین از دستگاه‌ها و رسانه‌های برتر در برگزاری ویژه‌مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha