خودسازی؛ بزرگترین دستاورد روزه‌داری
کد خبر: 3810631
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

خودسازی؛ بزرگترین دستاورد روزه‌داری

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: خودسازی بزرگترین دستاورد یک ماه روزه‌داری است و آثار و برکات این ماه مبارک باید در طول سال برای انسان روزه‌دار حفظ شود.

خودسازی؛ بزرگترین دستاورد روزه‌داریبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری صبح امروز 21 اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه پرسنلی کارکنان تبلیغات اسلامی استان ویژه ماه مبارک رمضان با تبریک فرا رسیدن حلول ماه ضیافت‌الله و با اشاره به آثار معنوی این روزها و شب‌ها در زندگی مومنان، اظهار کرد: تاثیر معنویت در این ماه مبارک می‌تواند در طول سال هم در زندگی انسان اثرات خود را داشته باشد و باید شکرگزار این نعمت عظیم خداوند متعال باشیم.
وی با اشاره به یک ماه بندگی و تعبد و تقرب مومنان و روزه داران به خدای متعال، افزود: امروز متاسفانه برخی از جوامع اسلامی از مفاهیم ناب قرآن کریم فاصله گرفته‌ و دچار مشکلات و معضلات فراوانی هم شده‌اند اما جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) با مبانی و مفاهیم قرآنی شکل گرفت و در این زمینه به توفیقات خوبی دست یافته است.
شکریان امیری با اشاره به اهمیت جایگاه قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی در زندگی بزرگان دین به ویژه امام(ره) و مقام معظم رهبری، تصریح کرد: دیدار مقام معظم رهبری در ابتدای ماه مبارک رمضان و در طول این ماه، بیانگر اهمیت قرآن کریم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و معظم له فرمودند: باید همه تلاش کنیم تا ترویج معارف نورانی این کتاب آسمانی در جمهوری اسلامی در بالاترین سطح خود قرار گیرد و همه موظفند در این امر همت و تلاش کنند.
این مدرس حوزه‌ و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود روزه داری و ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت در جهت رهایی، از بندگی نفس دانست و تاکید کرد: خودسازی بزرگترین دستاورد یک ماه روزه داری است و آثار و برکات این ماه مبارک باید در طول سال برای انسان روزه‌دار حفظ شود.
مراسم دعاخوانی مورد توجه قرار گیرد
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان، گفت: به برکت جمهوری اسلامی و این نظام مقدس محافل و مجالس نورانی قرآن کریم در کشور رونق گرفت و باید تلاش کنیم مراسم جزء خوانی در تمامی مساجد و محافل کشور فعال شود و برگزاری مراسم دعا به ویژه دعای افتتاح، دعای سحر و دعای ابوحمزه ثمالی باید مورد توجه قرار گیرد.
شکریان با اشاره به اینکه باید از جلسات تفسیر در این ماه مبارک بهره برد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی در جهت ترویج مفاهیم و مضامین تعالی بخش قرآن کریم است و باید اخلاق قرآنی را در این ماه مورد توجه قرار داد و جامعه اسلامی باید از فرهنگ قرآنی این ماه مبارک در جهت حل مشکلات و معضلات به ویژه رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی  بهره گرفت.
انتهای پیام
captcha