رباخواری اخلاق یهودی است/ برخی دلایل قرآنی دشمنی خدا با یهودیان
کد خبر: 3815858
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
حجت‌الاسلام رفیعی:

رباخواری اخلاق یهودی است/ برخی دلایل قرآنی دشمنی خدا با یهودیان

گروه حوزه‌های علمیه ــ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با تاکید بر اینکه علت دشمنی خدا با برخی از یهودیان به خاطر کارهای زشتی بود که انجام می‌دادند بیان کرد: رباخواری، خیانت اقتصادی، تحریف تورات، تکذیب و قتل انبیاء و تجاوز و فساد از جمله این دلایل از منظر قرآن است.

رباخواری اخلاق یهودی است/ برخی دلائل قرآنی دشمنی خدا با یهودیانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) امروز  نهم خردادماه در جمع زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به روز قدس و جنایات چندین دهه اسرائیل گفت: دعوای ما با یهودیان نیست، زیرا یهودیانی هستند که به صورت مسالمت‌آمیز در ایران زندگی می‌کنند و حتی خاخام‌هایی در اسرائیل وجود دارند که با سیاست‌های اسرائیل مخالف هستند.

رفیعی با بیان اینکه دشمنی ما با اسرائیل به خاطر اخلاق‌های ناپسند یهود است تصریح کرد: بیش از 700 آیه در قرآن کریم در مورد بنی اسرائیل بیان شده است که در موارد متعددی به شماتت و سرزنش یهودیان در مواجهه با موسی(ع) و کارهای ناپسندی که داشته‌اند پرداخته شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه قرآن 14 قرن پیش از یهود گله و اخلاق آنان را افشا کرده است اظهار کرد: امروز هم این مشکلات در آنان وجود دارد؛ از جمله این مشکلات مهم که قرآن فرموده است این است که شما اهل تحریف هستید؛ قرآن سه بار تنها در یک آیه از واژه ویل در مورد یهود استفاده کرده است و آنان را اهل تحریف تورات می‌داند که در آن دستکاری کرده‌اند.

رفیعی با اشاره به توجیه آنان مبنی بر اینکه این سرزمین به خاطر وجود حضرت موسی(ع) برای آنان است، تصریح کرد: چه کسی گفته هر کشوری سابقه دارد باید برود جایی را اشغال کند؛ اینکه حضرت یعقوب و موسی چندهزار سال پیش اینجا بوده‌اند چه ربطی به امروز دارد؛ این حضور ملاک اشغال نیست؛ خیلی از کشورهای اطراف ما برای ما بوده و جدا شده است آیا درست است امروز ما مدعی شویم که باید این کشورها به ما بازگردد.

وی افزود: مشکل دیگر یهودیان این است که پیامبران را انکار کرده و گوش به دستوراتش ندادند؛ همچنین مشکل دیگر آنان این است که هر چه را از دین که به نفع آنان است قبول می کنند ولی جایی که به ضرر آنان است رد می‌کنند.

رفیعی با بیان اینکه خداوند فرموده که لعنت خداوند و لعنت داود و عیسی بن مریم بر کافران بنی اسرائیل باد زیرا اهل گناه و تجاوز بودند اظهار کرد: امروز هم اینکار را می کنند و صادرکننده فساد در دنیا هستند و هر روز به منطقه ای تجاوز می‌کنند و اگر منکری انجام شود نهی نمی‌کنند. خداوند آنقدر از یهودیان ناراحت است که لعنت خود و چند تن از انبیاء را با هم نثار آنان می کند.

رفیعی ادامه داد: خیانت اقتصادی از دیگر ویژگی آنان است؛ بزرگترین کارتل‌ها و شرکت‌های آمریکا برای صهیونیست‌ها است و بزرگترین معاملات ربوی در میان یهودیان صورت می‌گیرد در حالی که ربا نه تنها در اسلام بلکه در آئین یهود هم حرام اعلام شده است و امروز هم صهیونیست ها بزرگترین رباخوران هستند؛ بنابراین اگر جامعه ما هم ربوی شود اخلاق یهودی دارد.

وی افزود: اسرائیل از جهت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مشکلات زیادی دارد ولی چند دهه است که خود را با چنگ و دندان نگه داشته‌ است ولی امروز شرائط عوض شده و مردم فلسطین و لبنان و غزه بیدار هستند و دوره‌ای نیست که مانند جنگ شش روزه شود. امروز مردم منطقه بیدار شده و به برکت روشنگری های انقلاب اسلامی به مبارزه با اسرائیل می‌پردازند.

وی با اشاره به معامله قرن که این روزها با خیانت برخی دولت‌های اسلامی در جریان است تاکید کرد: آن‌ها دنبال حفظ وضع موجود با هر ترفندی هستند و برخی حکومت‌های خائن مانند آل سعود هم به اسلام و مسلمین پشت کرده‌اند و صحنه گردانی می‌کنند و انشاء الله با اسرائیل با همدیگر نابود خواهند شد.

استاد جامعه المصطفی بیان کرد: امام فرمودند اسرائیل باید نابود شود و در این راه هزینه هم پرداخته‌ایم اما عزت ما حفظ شده و حتی ورزشکاران ما از کشتی گرفتن با اسرائیل اجتناب کرده‌اند که برای آن ها خیلی سخت است.

وی با درخواست از ملت ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: ما با راهپیمایی فردا دنبال جنگ نظامی نیستیم بلکه این حضور باعث زنده ماندن نام فلسطین خواهد شد؛ عرفات وقتی صلح کرد خیلی‌ها ناراحت بودند و فاتحه فلسطین را خوانده بودند ولی امروز ده‌ها برابر آن دوره احزاب و گروه‌های فلسطینی حمایت می کنند و در برابر اسرائیل ایستاده‌اند.

رفیعی با بیان اینکه امام حسین(ع) به ما نترسیدن را یاد داد؛ ایشان با دین خود در برابر همه دنیای یزید و یزیدیان ایستاد و نهراسید و ما هم به تبعیت از این امام هراسی از دشمنان نداریم.

انتهای پیام

captcha