کلاس‌های آموزش قرآن در ۴۰ مسجد ‌قم برپا می‌شود
کد خبر: 3823459
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
از سوی حرم حضرت معصومه(س)؛

کلاس‌های آموزش قرآن در ۴۰ مسجد ‌قم برپا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) با همکاری کانو‌ن‌های مساجد استان قم در طول تابستان سال جاری، دوره‌های آموزش قرآن و معارف اهل بیت(ع) را برای اولین بار در ۴۰ مسجد استان برگزار می‌کند.

کلاس‌های آموزش قرآن در 40 مسجد استان قم برپا می‌شودحجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد مشرف، رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه‌(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر، برنامه‌های آموزشی قرآن و معارف اهل بیت(ع‌) را برای گروه‌های مختلف سنی در نظر دارد، که در سه بخش قرائت، حفظ قرآن و حدیث و معارف قرآن و حدیث برگزار می‌شود.
 
وی افزود: دوره‌های آموزشی معارف اهل بیت(ع) برگرفته از قرآن و احادیث اهل بیت(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن، تفسیر قرآن، ترجمه و مفاهیم و شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، کلاس‌های اعتقادی، مهدویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی، حدیث‌خوانی و شرح زیارت جامعه کبیره با محوریت امام‌شناسی از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن و حدیث برای فصل آموزشی تابستان است.
 
مشرف در خصوص مکان برگزاری کلاس‌ها گفت: برنامه‌های آموزشی در حرم مطهر برگزار و فقط کلاس‌های حفظ در شعبه خیابان شهدا برگزار می‌شود البته تابستان امسال مرکز قران و حدیث حرم مطهر با همکاری کانون‌های مساجد استان قم، دوره‌های‌ آموزش قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام را برای اولین بار در 40 مسجد در سطح استان نیز برگزار می‌کند.
 
وی با بیان اینکه دوره‌ آموزشی تربیت مربی صوت و لحن قرآن کریم برای اولین بار در استان قم و توسط مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر برگزار می‌شود افزود: در دهه کرامت، همایش«طوبای کرامت» برگزار و قرآن‌آموزانی که در یک‌سال گذشته موفق به اتمام حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، معرفی و تقدیر می‌شوند.
 
رئیس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: حلقه‌های قرآنی با عنوان «ضیافت نور» که به آموزش قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام می‌پردازد، برای اولین بار در ماه مبارک رمضان برگزار و با استقبال بسیار خوب زائران مواجه شد و این برنامه در تابستان هم ادامه پیدا خواهد کرد، البته مخاطب دوره‌های آموزشی مرکز، زائرین هم هستند.
 
وی در خصوص جذب حداکثری برای کلاس‌ها اظهار کرد: تمام تلاش مرکز بر این بوده تا برنامه‌ها با کیفیت بالا و با استفاده از اساتید مطرح استان و با شیوه جداب و مناسب برگزار شود، آموزش‌ها همگی تربیت‌محور هستند و به تربیت فراگیران توجه می‌شود. 
 
مشرف یادآور شد: تابستان سال گذشته حدود4 هزار نفر از کلاس‌ها استفاده کردند و پیش‌بینی می‌شود که امسال هم مانند پارسال حدود 4 هزار نفر در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام
captcha