برگزاری جشن ازدواج و تشکیل زندگی مشترک ۵۹۵ زوج مددجو
کد خبر: 3823569
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
طی ۳ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

برگزاری جشن ازدواج و تشکیل زندگی مشترک ۵۹۵ زوج مددجو

گروه اجتماعی ــ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه نخست امسال، ۵۹۵ زوج مددجو با دریافت خدمات حمایتی از کمیته امداد راهی خانه بخت شدند.

برگزاری جشن ازدواج و تشکیل زندگی مشترک 595 زوج مددجو طی 3 ماهه نخست امسالبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی خبری کمیته امداد خراسان رضوی، رضا شهرکی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه خدمات ازدواج به مددجویان و فرزندان دختر و پسر آن‌ها ارائه می‌شود، افزود: این نهاد در فصل بهار امسال بیش از یک میلیارد و 530 میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد و مشارکت‌های مردمی را به این 595 زوج تحت حمایت و اقشار نیازمند تخصیص داد.
وی افزود: از این میان، 60 درصد خدمات به زوج‌های شهری و 40 درصد به زوج‌های روستایی ارائه شده است. همچنین 238 زوج روستایی با حدود 613 و 357 زوج شهری با حدود 920 میلیون تومان اعتبار راهی خانه بخت شدند.
شهرکی لازمه دریافت و اهدای کمک هزینه ازدواج و یا جهیزیه را گذراندن دوره‌های مهارتی، آموزشی و مشاوره‌ای دانست و بیان کرد: بسته حمایتی این نهاد برای زنان مددجوی ازدواج مجدد و نوعروسان تا سقف 5 میلیون تومان و برای پسران مددجو تا سقف 2 میلیون تومان تعیین شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه در کمیته امداد، صف برای اهدای کمک هزینه ازدواج و یا جهیزیه به زوج‌های مددجو برداشته شده است. این در حالی است که به آن دسته از افرادی که با ارائه مدارک ازدواج، تشکیل پرونده داده‌اند و در دوره‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی حضور پیدا کرده‌اند، در کوتاهترین زمان ممکن هدیه ازدواج به آن‌ها اعطا خواهد شد.
شهرکی بیان کرد: این نهاد در سال گذشته با تخصیص مبلغی بیش از 16 میلیارد و 980 میلیون تومان اعتبار، زمینه تشکیل زندگی مشترک 5987 زوج را فراهم کرده است.
انتهای پیام

captcha