استان‌ها از عدم تشكیل اتحادیه مدغم كشوری متضرر می‌شوند
کد خبر: 3823765
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

استان‌ها از عدم تشكیل اتحادیه مدغم كشوری متضرر می‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی فارس از عدم تشكیل اتحادیه مدغم كشوری انتقاد كرد و گفت: قطعاً استان‌ها از عدم تشكیل اتحادیه مدغم كشوری متضرر خواهند شد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مدغم تشكل‌های قرآنی در فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اهمیت تشكیل اتحادیه‌های مدغم گفت: ادغام یك بحث مربوط به اتحاد و همدلی و وحدت است و موضوع قرآنی است كه نیازمند آن هستیم.

وی با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراكنده نشوید» افزود: قرآن كریم به موضوع وحدت پرداخته و آن را رمز موفقیت و پیشرفت معرفی كرده است لذا در استان فارس نیز تلاش داریم میان مجموعه‌های قرآنی اتحاد به وجود آوریم.

اسلامی از عدم تشكیل اتحادیه مدغم كشوری انتقاد كرد و گفت: برخی در تهران و در صدر اتحادیه تشكل‌های قرآنی هستند كه هنوز نتوانستند به جمع‌بندی برای ادغام كشوری برسند علی‌رغم اینكه تفاهم‌نامه‌هایی تنظیم و امضا شده است.

برخی منافعشان را در اختلاف می‌دانند
مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با تأكید بر اینكه قطعاً استان‌ها از عدم تشكیل اتحادیه مدغم كشوری متضرر خواهند شد، گفت: افرادی در رأس موضوعات هستند كه منافعشان در اختلافات است و حاضر نیستند به قانون تمكین كنند و این شرایط را به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: قانون بالادستی كه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی آن را مصوب كرده است كه باید ادغام اتحادیه‌ها صورت گیرد و در این زمینه هم نظارت صورت گرفت و انتخابات در 31 استان برگزار شد كه در 28 استان، امضای دو اتحادیه در انتخابات وجود دارد.

اسلامی اظهار كرد:‌ قطعاً عده‌ای دارند در این موضوع سوءاستفاده می‌كنند و باعث می‌شوند تشتت ایجاد شود و آن وحدت و همدلی میان تشكل‌های قرآنی به وجود نیاید.

برخی مسئولان قاطعیت و صلابت ندارند
وی گفت: در این میان برخی مسئولان هم هستند كه قاطعیت و صلابت لازم را برای اجرای قانون ندارند یعنی آن‌ها هم به دنبال این نیستند كه قصه ادغام جمع شود و هر اتحادیه‌ای كه پیش آن‌ها برود تأییدیه را می‌گیرند و صحبت‌های دو پهلو می‌زنند.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس معتقد است كه برای ادغام اتحادیه كشوری نیازمند حركت انقلابی و جهادی هستیم تا كار تمام شود و این موضوع كش پیدا نكند تا قرآنیان بتوانند با همدلی در جامعه كار كنند.

موازی‌كاری سازمان‌ها، آسیب‌زاست
وی یادآور شد: نكته بعدی كه باید بدان توجه كرد، دوگانگی ایجاد شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد است كه هر كدام برای خود جداگانه مؤسسات و تشكل‌های قرآنی را فرامی‌خواند و این جزیره‌ای عمل كردن در سطح كشور آسیب بزرگی به مسائل فرهنگی خصوصاً مباحث قرآنی وارد كرده است.

اسلامی خواهان تشكیل وزارت قرآن شد و گفت: اگر سازمان تبلیغات و ارشاد و سایر نهادهای قرآنی به یك تجمیع برسند و یك سازمان و یا وزارت قرآن در جامعه به وجود آید، این مسئله می‌تواند به توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه كمك كند.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در پایان گفت: البته برخی‌ها هم در استان‌ها هستند كه زمانی در انتخابات اتحادیه مدغم كاندید بودند اما رأی نیاوردند و اكنون در كار اتحادیه مدغم سنگ‌اندازی می‌كنند.
انتهای پیام

captcha