توقیف کشتی نفتی ایران نتیجه تلاش‌های بی‌ثمر آمریکاست/ لزوم حفظ کرامت حجاج
کد خبر: 3824590
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

توقیف کشتی نفتی ایران نتیجه تلاش‌های بی‌ثمر آمریکاست/ لزوم حفظ کرامت حجاج

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز با اشاره به توقیف کشتی نفتی ایران در آب‌های بین‌المللی توسط انگلیس، آن را نتیجه تلاش‌های بی‌ثمر آمریکا برای شکست ایران دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 14 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به توقیف کشتی نفتی ایران در آب‌های بین‌المللی توسط انگلیس اشاره کرد و گفت: این مسئله نتیجه تلاش‌های بی‌ثمر و بیهوده آمریکا برای شکست ایران است که به هر کاری دست می‌زنند.
امام جمعه موقت شیراز بر این نکته تأکید کرد که امروز آمریکا در عرصه‌های مختلف شکسته خورده است و به همین دلیل دست به کاری می‌زند که البته جایگاه آن از هر زمان دیگری پایین‌تر آمده است.
وی با اشاره به تحرکات آمریکا در منطقه یادآور شد: آمریکا در کشورهای مختلف منطقه اعم از سوریه، عراق، فلسطین و غیره همچنین در اجلاس نشست 20 شکست خورده است و طرح معامله قرن هم با آن هم سر و صدا و هیاهو به هدف نرسید.
مرادی، آخرین شکست آمریکا را سقوط و سرنگونی پهپاد جاسوسیش دانست و گفت: همانطور که مشاهده می‌کنیم آمریکا در هر عرصه‌ای که ورود می‌کند، شکست می‌خورد.
امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در میان کارگزاران حج اشاره کرد و گفت: حج مسلماً دارای ابعاد سیاسی است و اعتراض نکردن به آمریکا در این عمل عبادی و سیاسی، یک درخواست شیطانی است که شیطان صفتان درخواست آن را دارند.
وی با یادآوری اینکه برائت از مشرکان همواره در دین اسلام وجود داشته و دارد، گفت: برائت از مشرکان در حج یک کار واجب است که باید امسال هم انجام شود.
مرادی همچنین بر لزوم حفظ کرامت و احترام حجاج بیت‌الله الحرام تأکید کرد و گفت: حجاج کشورمان نیز البته باید با وقار و رفتاری محترمانه رسالت خود را انجام دهند و پیوند خود را با مسلمانان برقرار کنند.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه با اشاره به فشارهای اروپا برای قرارداد اینستکس، آن را نوزاد ناقص برجام توصیف کرد و گفت: اینستکس در حقیقت یک نوع ابزار حمایتی و پشتیبانی مالی است که اگر به عنوان مثال اروپا نفت ایران را بخرد، پول آن را نپرداخته و به جایش غذا و دارو می‌دهد.
وی با ذکر این نکته که البته تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی به اینتسکس پاسخ منفی داده‌اند، افزود: مسلماً چنین حرکتی از سوی مسئولان جای تقدیر دارد و اروپا هم باید بداند که اگر سر عقل نیاید در روز 16 تیر غنی‌سازی خود را ادامه می‌دهیم و اراک هم فعال‌تر از قبل خواهد شد.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود به در پیش رو بودن انتخابات در سال جاری اشاره کرد و گفت: مسلماً مردم ایران اسلامی کسانی را انتخاب می‌کنند که همسو با گام دوم انقلاب باشند و این نکته‌ای است که باید بدان توجه کنیم.
وی همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی و گرانی اجاره بهای مسکن گفت: مالکان باید مراعات مستأجران را بکنند چرا که برخی از آن‌ها توانایی پرداخت افزایش اجاره بها را ندارند.
انتهای پیام

captcha