برگزاری ۲۰ کلاس تفسیر قرآن در گرمی
کد خبر: 3824672
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

برگزاری ۲۰ کلاس تفسیر قرآن در گرمی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی گفت: ۲۰ کلاس تفسیر قرآن ویژه خواهران با مشارکت ۴۰۰۰ نفر در سه ماهه اول سال ۹۸ در شهرستان گرمی برگزار شد.

برگزاری ۲۰ کلاس تفسیر قرآن در گرمیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید بهاری، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی، روز گذشته، 14 تیرماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران مؤسسات و بانوان فعال قرآنی این شهرستان، به جایگاه ارزشمند خادمان، مربیان و معلمان قرآن اشاره ‌و اظهار کرد: با توجه به تهدیدات و تلاش‌های دشمنان در‌خصوص جدایی جوانان از دین و قرآن و مسجد، مسئولیت شما مربیان و معلمان در آموزش قرآن کریم سنگین‌تر و حساس‌تر خواهد بود و باید حتماً فرزندان معصوم و نقش‌آفرین را به سمت فهم قرآنی، معرفت قرآنی وعمل قرآنی سوق دهید تا درقله ای که مد‌نظر مقام عظمای ولایت است، قرار بگیرند.

وی افزود: قرآن، روح و جسم انسان را با مفهوم واقعی زندگی و تمام هستی آشنا می‌کند با تدبر و تفکر در آیات قرآن ما بسیاری از مسائل را درست درک می‌کنیم. قرآن به زبان تمام انسان‌ها مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و تاریخی و عبرت‌آمیز را شرح می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید بانک فعالیت‌های قرآنی در شهرستان شکل گیرد، اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در راستای موضوعات قرآنی، حفظ و تفسیر قرآنی و سبک زندگی اسلامی در گرمی انجام شده است، اما به دلیل عدم وجود بانک اطلاعاتی به صورت ناشناخته باقی مانده است، لذا باید در این راستا اقدام مطلوبی انجام شود.

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی‌ بیان کرد: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی از برنامه‌های مهم و دارای اولویت است که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمی با جدیت در حال اجراست.

وی با بیان اینکه قرآنی شدن را ابتدا باید از خود آغاز کرد، افزود: برگزاری جلسات خانگی قرآن می‌تواند در آغاز و بهبود برنامه‌های قرآن در سطح جامعه مؤثر واقع شود.

‌بهاری در انتهای سخنان خود تأکید کرد: اگر بخواهیم به فرزندان، جوانان، نوجوانان و نسل آینده از آسیب‌های اجتماعی مصونیت بدهیم، راهی جز آشنا کردن آنها با فرهنگ و سبک زندگی قرآنی وجود نخواهد داشت.

در ادامه این جلسه هریک از حاضران، دغدغه‌ها و فعالیت‌های خود را در ارتباط با برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی در شهرستان مطرح و خواستار حمایت بیشتر دارالقرآن استان و مرکز، جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی شدند.

انتهای پیام

captcha