مسئولان با هنجارشکنان عفاف و حجاب برخورد جدی داشته باشند
کد خبر: 3826474
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱

مسئولان با هنجارشکنان عفاف و حجاب برخورد جدی داشته باشند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که عده‌ای معدود به بی‌حجابی و بی‌بند و باری دامن می‌زنند، گفت: مسئولان با هنجارشکنان عفاف و حجاب برخورد جدی داشته باشند و نگذارند پاکی و پاکدامنی از جامعه رخت ببندد.

ابه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر به سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع) اشاره کرد و با بیان این‌که این امام همام سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و به مدت نزدیک نوزده سال امامت کرد، اظهارکرد: امام رضا(ع) در شرایطی بسیار سخت زندگی کردند و آن زمان سخت‌ترین دورانی بود که بنی‌عباس با خشونت نرم برخورد می‌کردند، به تعبیر خودمان با پنبه سر می‌بریدند.

وی با تأکید بر این‌که هجرت امام رضا بسیار پربرکت بوده است، گفت: فرهنگ و هویت ایرانی متأثر از هجرت امام رضا(ع) است.

میرعمادی با بیان این‌که فرهنگ مهربانی و عطوفت مردم متأثر از هجرت امام رضا(ع) است، اضافه کرد: در دنیا هیچ ملتی به اندازه ملت ایران مهربان و رئوف نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی، ایرانی‌ها هیچ‌گاه زیر بار زور نرفتند و هرگاه حکومتی به ملت ایران زور گفت ملت متحد شدند و ایستادگی کردند.

خطیب جمعه خرم‌آباد با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) عنوان کرد: همه ما بر سر خوان و سفره امام رضا(ع) نشسته‌ایم و بنده این میلاد سراسر نور امام رضا(ع) را تبریک می‌گویم.

امام جمعه خرم‌آباد به هفته حج و اعزام زائران حرم امن الهی اشاره کرد و با بیان این‌که حج ابراهیمی آثار معنوی، اخلاقی، تربیتی و سیاسی فراوانی دارد، تصریح کرد: امروز آل‌سعود به‌دنبال انجام حج سکولار است.

وی با بیان این‌که هدف آل‌سعود از جلوگیری شعار «مرگ بر آمریکا» و برائت از مشرکان برای تأمین خواسته‌های اربابش آمریکا است، اظهارکرد: قطعاً زائران ایرانی پیام‌رسان فرهنگ مقاومت و فرهنگ سراسر افتخار اهل‌بیت(ع) در ایام حج خواهند بود.

بی‌بند و باری برخلاف فطرت انسان و ضد ارزش است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به سالگرد قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی که روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، گفت: حجاب و عفاف امری فطری و ارزشی الهی و انسانی است.

وی اضافه کرد: انسان فطرتاً حجاب را دوست دارد، عفت یک امر فطری است و بی‌بند و باری برخلاف فطرت انسان و ضد ارزش است.

ترویج بی‌بند و باری؛ توطئه استعمار
امام جمعه‌ خرم‌آباد با بیان این‌که بدحجابی و کم‌توجهی به حجاب مسئله است، گفت: متاسفانه امروز شاهدیم ترویج بی‌بند و باری و بی‌حجابی توطئه استعماری و استکباری است.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: مستکبرین فرهنگ بی‌حجابی را دارند گسترش می‌دهند و عده‌ای علناً هنجارشکنی کرده و هدفمند این فرهنگ را ترویج می‌دهند.

وی تأکید کرد: مسئولان با هنجارشکنان عفاف و حجاب برخورد جدی داشته باشند و نگذارند پاکی و پاکدامنی از جامعه رخت ببندد.

عزم جدی مسئولان
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که عده‌ای معدود به بی‌حجابی و بی‌بند و باری دامن می‌زنند، گفت: عامه زنان جامعه ما متدین و باعفت هستند.

میرعمادی با بیان این‌که در این خصوص شاهد سهل‌انگاری مسئولان هستیم، تصریح کرد: مسئولان عزم جدی برای مقابله با بی‌بند و باری ندارند و دهن‌کجی است و فردای روز قیامت باید پاسخگو باشند چراکه همه ما وظیفه داریم نسبت به مسئله حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان، اظهارکرد: عملکرد شورای نگهبان در این ۴۰ سال نشان داد شورای نگهبان خار چشم دشمنان و بدخواهان نظام است.

آیت‌الله میرعمادی بیان کرد: شورای نگهبان حافظ نظام اسلامی و مدافع حقوق مردم است و اجازه ندهد ناخالصی‌ها به مجلس راه پیدا کند.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به این‌که انتخابات مجلس را در پیش داریم، گفت: از شورای نگهبان انتظار این است که مانع ورود ناخالصی‌ها به مجلس شوند.

وی افزود: نماینده‌ای که در انظار عمومی در یک معامله‌اش ۶.۵ تا ۷ میلیارد را به رخ ملت می‌کشد، در حالی‌که ملت در تنگنای اقتصادی قرار دارد؛ این نماینده مجلس دنبال منفعت‌طلبی و اشرافی‌گری خود است.

ایران در گام دوم باید غنی‌سازی خود را بالا ببرد
امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به برداشتن گام دوم در کاهش تعهدات برجام از سوی ایران اشاره کرد و با بیان این‌که این مهم ‬سیاستی منطقی و عقلانی است، بیان کرد: ایران در گام دوم باید غنی‌سازی خود را بالا ببرد، گرچه ما به این اکتفا نمی‌کنیم و معتقدیم گام دوم محافظه‌کارانه برداشته شده و انقلابی نبوده است ولی در عین حال گام بسیار خوبی بود.

میرعمادی گفت: اروپایی‌ها دنبال وقت تلف کردن هستند و چیزی هم به ایران نخواهند داد بلکه می‌خواهند ما را در چارچوب برجام نگه دارند.باید از این وقت‌کشی جلوگیری کرد و اقدام قاطع انجام داد.

وی گفت: آنان دنیا طلب هستند و می‌ترسند منافعشان به خطر بیفتد بنابراین دست به دامن می‌شوند و التماس می‌کنند.

راه‌اندازی راکتور آب سنگین اراک اهرم فشار خوبی برای اروپایی‌ها است

میرعمادی با بیان این‌که امروز اروپا و آمریکا زبان عقل و منطق نیست بلکه باید با زبان مقاومت با آن‌ها گفت‌وگو کرد، افزود: موضع‌گیری آمریکایی‌ها از همه مضحک‌تر و تعجب‌آورتر بود و ترامپ می‌گوید برجام وحشتناک‌ترین، بدترین و تأسف‌بارترین تفاهم‌نامه است، خودش خارج شد اما حالا به ایران می‌گوید برجام را نقض نکند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که سؤالی که مطرح می‌شود این است اگر وحشتناک است چرا باید بمانیم، تصریح کرد: معلوم می‌شود آن روزی که مذاکره هسته‌ای را دنبال می‌کردند هدف‌شان جلوگیری از حق مسلم مردم ایران بود.می‌خواستند ایران تحت فشار قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که امروز در این شرایط راهبرد اصلی آمریکا دو چیز است، نخست فشار حداکثری اقتصادی، دوم تلاش می‌کند یک اتحاد استراتژی علیه ایران به وجود آورد، گفت: تاکنون آمریکا در برابر ایران شکست خورده چون از عقل و منطق بیرون است.

میرعمادی با بیان این‌که در برابر دشمن اول مقاومت باید کنیم، ‬تسلیم و سازش و نرمش در برابر اروپایی‌ها و آمریکا جواب نمی‌دهد. باید مقاومت کرد تا عقب‌نشینی کند، خاطرنشان کرد: دوم تعهدات خود را در برجام پایین بیاوریم.

وی با بیان این‌که اروپایی‌ها برای ما هیچ کاری نکردند، تصریح کرد: راه‌اندازی راکتور آب سنگین اراک اهرم فشار خوبی برای اروپایی‌ها است و چنانچه این مهم به سرانجام برسد اروپایی‌ها مثل آمریکا التماس می‌کنند.


انتهای پیام

captcha