آغاز پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر اسلامی در مالزی
کد خبر: 3830101
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

آغاز پنجمین جشنواره بین‌المللی هنر اسلامی در مالزی

گروه بین‌الملل ـ پنجمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر اسلامی مالزی با حضور هنرمندان ایرانی در پوتراجایا، پایتخت سیاسی مالزی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این جشنواره با حضور علی محمد سابقی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، جمعی از سفرا و نمایندگان سفارتخانه‌های مختلف کشورهای اسلامی و هنرمندانی از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، مراکش، بنگلادش، اندونزی، تایلند، ازبکستان و ایالت‌های مختلف مالزی آغاز به کار کرد.

خانم وان عزیزه وان اسماعیل، معاون نخست‌وزیر مالزی و وزیر امور زنان و خانواده این کشور در سخنانی در این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره محلی برای ارائه هنرهای هنرمندان کشورهای اسلامی و فرصتی برای مردم مالزی است که با دستاورهای فرهنگی و هنری سایر کشورها آشنا شوند.

وی گفت: اسلام دین صلح و دوستی است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی، اسلام‌هراسی را از بین می‌برد و مسلمانان با یکدیگر بیشتر آشنا می‌شوند.

امین الدین هاشم، رئیس منطقه پوتراجایا نیز در سخنانی، ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه را برای آشنایی هرچه بیشتر مردم مالزی با دستاوردهای فرهنگی و هنری سایر کشورهای اسلامی و شناساندن منطقه و شهر مدرن پوتراجایا به جهان اسلام فراهم سازد.

در این جشنواره، هیئتی فرهنگی و هنری از جمهوری اسلامی ایران شامل گروه موسیقی سنتی «آیین» از استان همدان، خوشنویس، هنرمند گلیم‌بافی از کرمان و هنرمند صنایع دستی از اصفهان با مساعدت و همکاری اداره ‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور حضور یافته‌اند.

انتهای پیام

captcha