جهاددانشگاهی از طریق علمی به رونق تولید کمک کند
کد خبر: 3832201
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

جهاددانشگاهی از طریق علمی به رونق تولید کمک کند

گروه اجتماعی ــ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از فعالیت‌های مهمی که جهاددانشگاهی می‌تواند به آن سرعت ببخشد، رونق تولید در زمینه اقتصاد و ثروت از طریق علم است.

جهاد دانشگاهی از طریق علمی به رونق تولید کمک کند

سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، به مناسبت سالروز تأسیس جهاد‌دانشگاهی اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که برای پیشبرد علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور ایجاد شد. بنابراین مهم‌ترین مأموریت این نهاد در در حوزه دانشگاهی، شکست بن‌بست‌ها و حل مسئله است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد، باید آنچه که بر زمین مانده را در دست بگیرد و پیش ببرد. جهاددانشگاهی در عرصه تولید و اقتصاد نقش مهمی دارد، طبیعتاً رشد علمی باعث تولید ثروت و قدرت می‌شود، بنابراین اگر ما به دنبال ثروت و قدرت در کشور هستیم، باید در حوزه علمی فعالیت کنیم، یکی از پایه‌های قدرت، اقتصاد و ثروت است، که از علم ناشی می‌شود.

نقش جهاد‌دانشگاهی در رونق تولید
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ‌بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهمی که جهاد‌دانشگاهی می‌تواند به آن سرعت ببخشد، رونق تولید در زمینه اقتصاد و ثروت از طریق علم است. جهاد باید بسیاری از ایده‌ها و پایان‌نامه‌هایی که در حوزه دانشگاهی و در تحقیقات و فعالیت‌های مطالعاتی وجود دارد و روی زمین مانده را برای تکمیل چرخه تولید، اجرایی کند.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: جهاد‌دانشگاهی با وجود نیروی انسانی توانمند و ظرفیت‌های بسیار خوبی که دارد توانسته یک نهاد قدرتمند در حوزه علمی باشد و توانسته است در پیشبرد عرصه‌های علمی و فناوری نقش مؤثری ایفا کند.

وی با اشاره به عملکرد جهاد‌دانشگاهی در پاسخگویی به نیازهای علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه و تحقق اهداف مورد نظر خود، اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی توانسته موفق عمل کند، یعنی در برخی زمینه‌ها مثل رویان و سلول‌های بنیادی، خیلی خوب عمل کرده و توانسته مأموریت خودش را نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح جهانی در حد مطلوب انجام دهد.

مأموریت جهاددانشگاهی 
این نماینده مجلس ادامه داد: جهاد‌دانشگاهی مأموریت و حوزه اهداف خود را شناخته و نهادی که مأموریت، حوزه هدف و رسالت خویش را بشناسد، می‌تواند موفق شود، بنابراین جهاددانشگاهی کارنامه خوبی دارد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس‌ اظهار کرد: نقطه قوت جهاد‌دانشگاهی نیروی انسانی جوان و قدرتمندی است که در اختیار دارد. همچنین شناخت مأموریت و رسالتی که باید به سمت آن حرکت کند از دیگر توانمندی‌های این نهاد است. نقطه ضعف آن هم مثل تمامی دستگاه‌ها، در بخش اعتبارات و عدم حمایت دستگاه‌ها است، که فکر می‌کنم جهاددانشگاهی تلاش کرده با دور زدن ‌از موانع، مسیر خود را هموار کند.
انتهای پیام

captcha