جوانان از ازدواج‌های صرفاً احساسی پرهیز کنند
کد خبر: 3832730
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

جوانان از ازدواج‌های صرفاً احساسی پرهیز کنند

گروه اجتماعی ـ امام جمعه بروجرد با بیان این‌که اگر هدف از ازدواج حفظ دین باشد و زندگی زوجین با دعا و نماز و توکل آغاز شود، خداوند به آن زندگی خیر و برکت می‎دهد، گفت: جوانان ما باید از ازدواج‌های خیابانی و اینترنتی پرهیز کنند چراکه ازدواج‌های اینترنتی و خیابانی و احساسی باعث شده آمار طلاق بسیار بالا برود.

جوانان از ازدواج‌های اینترنتی و احساسی پرهیز کنندحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تبریک هفته ازدواج و تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در رابطه‌ با سبک زندگی اسلامی و خانواده اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم مردم به خصوص زوج‌های جوان از امام علی(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) به‌عنوان خانواده نمونه الگو بگیرند.

وی با بیان این‌که در خانواده علی و فاطمه زهرا(س) آن چه به چشم می‌خورد حیا، ساده‌زیستی، بی‌تکلفی، محبت، قناعت و ...است، افزود: در بحث ازدواج باید تلاش شود تحقیقات و خواستگاری مخفی باشد و پس از آن‌که توافق ازدواج بین دختر و پسر و خانواده‌ها انجام گرفت، دیگران در جریان ازدواج قرار بگیرند.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که در مراسم عقد و عروسی دادن و خوردن ولیمه مستحب است این در حالی‎است که افطاری دادن در ماه رمضان مستحب اعلام نشده و این می‎رساند که اسلام تا چه اندازه برای ازدواج ارزش قائل است، اضافه کرد: نهاد خانواده از نگاه اسلام یک نهاد مقدس است و در شب ازدواج تاکید شده عروس و داماد با دعا، نماز و توکل بر خدا زندگی خود را شروع کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که لازم است خانواده‌ها در زندگی قناعت داشته باشند و در حد ضرورت خرج کنند، گفت: متاسفانه سخت‌گیری‌ها باعث شده که سن ازدواج بالا برود.

وی با یادآوری این‌که مجلس عروسی و عقد مجلس عبادت است، ادامه داد: متأسفانه امروزه شاهد هستیم خیلی از مراسم‌ عقد و عروسی‎ تبدیل به مجلس گناه می‎شود و موجب سلب آسایش دیگران شده این در حالی‎است که اسلام به ما دستور داده شادی‌هایمان مشروع باشد و مزاحم دیگران نشویم.

امام جمعه بروجرد با بیان این‌که اگر هدف از ازدواج حفظ دین باشد و زندگی زوجین با دعا و نماز و توکل آغاز شود، خداوند متعال هم به آن زندگی خیر و برکت می‎دهد، گفت: باید جوانان ما از ازدواج‌های خیابانی و اینترنتی پرهیز کنند و اگر در اینترنت با هم آشنا شدند زیر نظر خانواده‌ها با هم صحبت کنند کمااینکه همین ازدواج‌های اینترنتی و خیابانی و احساسی باعث شده آمار طلاق بسیار بالا برود.

حسینی با تأکید بر این‌که خانواده‌ها در امر ازدواج باید از چشم و هم‌چشمی دوری کرده و نسبت به هم محبت داشته‌ باشند، به مهریه‌های سنگین اشاره کرد وافزود: زوج‌ها از مهریه سنگین، تجملات، ازدواج‎های احساسی و خیابانی پرهیز کنند.

انتهای پیام

captcha