فاصله گرفتن از غدیر، موجب افزایش گمراهی‌ها می‌شود
کد خبر: 3833075
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

فاصله گرفتن از غدیر، موجب افزایش گمراهی‌ها می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون قضایی و مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری فارس خواستار برنامه‌ریزی بیشتر برای دهه غدیر شد و گفت: هر چه از این اقیانوس بیکران و کشتی نجات دور شویم ضلالت و گمراهی‌ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی، معاون قضایی و مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری فارس امروز، 15 مردادماه در مراسم تکریم و معارفه دادستان استهبان با اشاره به در پیش بودن دهه ولایت و عید سعید غدیرخم گفت: شوراهای فرهنگی بیشترین تلاش و برنامه‌ریزی را برای دهه غدیر داشته باشند چرا که هرچه از این اقیانوس بیکران و کشتی نجات دور شویم ضلالت و گمراهی‌ها بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینكه امروز به عنوان شیعیان حضرت علی(ع) چقدر توانسته‌ایم در مسیر غدیر حرکت کنیم و برای اثبات ولایت تلاش کرده‌ایم، گفت: مرحوم علامه امینی 40 سال از عمر با برکت خود را برای اثبات ولایت، صیانت و جانشینی امیرالمؤمنین(ع) صرف کرد و در این راه، کارهای طاقت‌فرسایی انجام داد، به برخی از کشورهای جهان اسلام مسافرت کرد، 10 هزار کتاب مطالعه و بیش از یک‌صد هزار کتاب نسخه برداری کرد.

موسوی از افزایش و ایجاد روحیه خدمت‌گزاری، تعامل و دیدار با مردم در قوه قضائیه در دوران تحول قضایی خبر داد و گفت: ریاست قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی، انسانی که در اقیانوس نور هشتمین امام پرورش یافته بزرگ و عزیز شده است، خود را خادم این ملت می‌داند؛ رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در خدمت‌رسانی به مردم از کوچکترین تلاشی فروگذار نیست و علاوه بر دیدارهای مردمی هفتگی محل کار، در مساجد شیراز و سایر حوزه‌های قضایی استان با مردم دیدار دارند و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی می‌کنند.

مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری فارس با توصیه به همه مسئولان حاضر در این مراسم گفت: دوران خدمت در هر جایگاه، پست و مقامی به پایان می‌رسد بنابراین باید فرصت و موقعیت خدمت‌رسانی به مردم بزرگوار را قدر بدانید.

موسوی با بیان اینكه چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب می‌گذرد به بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توصیه و تأکیدات ریاست قوه قضائیه در بحث تحول در همین دوران کوتاه برخی اقدامات تحولی موجب رشد رضایتمندی مردم نسبت به قوه قضائیه شده است.

وی کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی را یکی از برنامه‌های مهم و محوری نظام تحول قضایی دانست و گفت: بعضی از جاهایی که تولید پرونده ‌می‌شود خارج از قوه قضائیه است بنابراین قضات نباید درگیر پرونده‌های ساده شوند و شهروندان کمک کنند تا به جای ورود پرونده‌های ساده به دادگستری از طریق کدخدامنشی و در شوراهای حل اختلاف بررسی شود.

موسوی یادآور شد: مسئله قضازدایی قوه قضائیه بر این موضوع اشاره دارد که قضات متبحر باید به آرامشی برسد که برای رسیدگی به جرائم مهم، خشن و حساس و مسائل اقتصادی که امروز جامعه در گیر آن است زمان بگذارند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس بیان كرد: قطعاً کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌ها، کاهش اطاله دادرسی، اتقان آرای قضایی که قابل عرضه و انتشار باشد همه این موارد با کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی اتفاق می‌افتد.

وی، بحث نظارت درون و برون‌سازمانی قوه قضائیه را از دیگر نکات محوری، مدنظر و مورد تأکید ریاست قوه قضائیه دانست و گفت: قضات دادگستری استان فارس قضات فرهیخته، پاکدامن و از بهترین قضات کشورهستند در عین حال قوه قضائیه نظارت درون سازمانی را تشدید کرده است و خود مردم به عنوان بهترین ناظر در جلوگیری از کج روی‌ها هستند.

موسوی با بان اینكه قوه قضائیه در برخورد با فساد جدی است و این علم را با جدیت بر دوش گرفته است، تأکید کرد: از توصیه‌های رئیس کل دادگستری استان فارس است که خادم مردم باشید اما در برخورد با مفسدین و تعدی‌کنندگان به حقوق عامه، چه درون و بیرون از دستگاه قضایی بدون هیچ گونه اغماضی قاطعانه و در چارچوب قانون به شدت برخورد شود.

مسئول واحد نظارت وارزشیابی قضات دادگستری فارس به موضوع تکریم و احترام ارباب رجوع اشاره كرد و گفت: با شعار دادن موضوع تکریم و احترام ارباب رجوع حل نمی‌شود؛ رئیس قوه قضائیه در خصوص حفظ ارزش‌های انسانی و کرامت الهی 33 ماده، 8 تبصره را تعریف كرده‌اند البته کسی که جایگاه خلیفه الهی برای انسان قائل نباشد نمی‌تواند انسان‌ها را تکریم کند.

موسوی ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش‌های دادستان این حوزه قضایی از قضات و کارکنان قضایی، اعضای شورای تأمین و سایر مسئولان این شهرستان خواست تا همان‌گونه که با دادستان سابق همکاری و همراهی داشته‌اند در آینده نیز با دادستان عمومی و انقلاب جدید این شهرستان همکاری كنند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از زحمات مصطفی انصاری‌فر دادستان سابق شهرستان استهبان قدردانی و با حکم رئیس قوه قضائیه یاسر محبی به عنوان دادستان این شهرستان منصوب شد.
انتهای پیام

captcha