عدالت در توزیع مراكز یادگیری محلی آموزش و پرورش رعایت شود
کد خبر: 3834601
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

عدالت در توزیع مراكز یادگیری محلی آموزش و پرورش رعایت شود

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس با اشاره به راه‌اندازی مراكز یادگیری محلی توسط آموزش و پرورش در سطح این استان گفت:‌ در اجرای این طرح، باید عدالت در توزیع نیز مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٢٢ مرداد در شورای آموزش و پرورش استان، راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی توسط آموزش و پرورش استان را ابتکاری نو و مطلوب دانست و گفت: در اجرای آن باید عدالت در توزیع نیز مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش، معلمان مسئولیت دانش‌آموزان بر عهده دارند، گفت: مسئولیت این نهاد در قبال معلمان نیز بر عهده وزارتخانه متبوع و مدیران استانی است؛ لذا وزارت آموزش و پرورش باید کاهش معضلات این قشر بزرگ و اثرگذار را در دستور کار قرار دهد.

استاندار فارس همچنین در بخشی از سخنانش با تأكید بر بررسی حواشی و مطالعات مصوبات این شورا، به یکی از دستورکارهای این شورا در جلسه قبل مبنی بر واگذاری مجوز صدور و نظارت بر مدارس پیش دبستانی تحت پوشش بهزیستی استان به آموزش و پرورش فارس اشاره كرد و گفت: در كمیته‌ای تخصصی حواشی این موضوع بررسی و بهترین تصمیم که رضایتمندی والدین را به همراه دارد، اتخاذ شود.

رحیمی این مصوبه را یك فرصت برای بهبود كیفیت آموزشی عنوان كرد و گفت: در هر حال خدمات رسانی به این عزیزان، رسالت اصلی هم آموزش و پرورش و هم بهزیستی باشد.

استاندار فارس بر این نكته تأکید کرد که به جای دقت بر مناقع بخشی و سازمانی به بهبود كیفیت آموزشی در پیش دبستانی‌ها دقت شود.

وی همچنین به فروش بخشی از املاک آموزش و پرورش فارس که از دستورکارهای این جلسه بود هم اشاره و تأکید کرد که درآمد حاصل ار اراضی و املاك واگذار شده در فعالیت‌های ماندگار به كار گرفته شود.

استاندار فارس علاوه بر این‌ها خواستار پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی شد و گفت: این مهم هرچه سریع‌تر از مجاری قانونی پیگیری شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اجرای پروژه مهر هم اشاره كرد و گفت: مدیران آموزش و پرورش دقت کنند که والدین برای این موضوع دل نگرانی و دلهره نداشته باشند؛ چرا که طی سال‌های اخیر، نگرانی‌هایی در این باره ایجاد شده بود.

رحیمی ادامه داد: مسئله سرویس مدارس نیز همیشه به عنوان بك معضل در اول مهر به دلیل بلاتكلیفی والدین و ایجاد ترافیك مطرح بوده كه آموزش و پرورش و پلیس باید تدابیر لازم را در این باره بیندیشند.

استاندار فارس با اشاره به موضوع شهریه مدارس نیز گفت: شهریه مدارس به گونه‌ای باشد كه حداقل‌ها را در بر گیرد تا فشار مضاعفی بر خانواده‌ها ایجاد نشود.

وی به موضوع پوشاک مدارس هم اشاره و با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت جنس پارچه و دوخت آن، گفت: این موضوع نیز در سال‌های گذشته به یک سردرگمی و اتلاف وقت برای خانواده‌ها تبدیل شده بود که امسال با نوبت بندی باید کمترین وقت از خانواده‌ها گرفته شود.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر انجام یک پژوهش توسط پژوهشگران آموزش و پرورش، خواستار بررسی فاکتورهایی شد که دانش‌آموز را عاشق و علاقمند به مدرسه می‌کند.

انتهای پیام

captcha