مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در برپایی جش‌های غدیر
کد خبر: 3834661
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در برپایی جش‌های غدیر

گروه اجتماعی ــ مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد گفت: در برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت تا جایی که امکان داشته از مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شده است.

مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در برپایی جش‌های غدیر

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری اصفهان، سیدعلیرضا خاتون‌آبادی، مشاور شهردار اصفهان با ارائه ویژه برنامه‌های دهه ولایت اظهار کرد: از مدتی پیش جلساتی به منظور برنامه‌ریزی برای دهه ولایت برگزار و تصمیم گرفته شد امسال با هم‌افزایی بین تمام دستگاه‌های فرهنگی از موازی‌کاری جلوگیری و تا جایی که امکان دارد از مشارکت‌های مردمی در برگزاری این جشن‌ها و برنامه‌ها استفاده شود.

مشاور شهردار اصفهان افزود: لازمه برگزاری این برنامه‌ها حضور پرشور خود مردم است تا شهرداری به‌عنوان نهادی تسهیل‌گر بتواند به سازمان‌های مردم‌نهاد کمک کند.

وی به برگزاری جشن عید غدیر در سطح شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: 35 هیئت مذهبی در این ایام در 15 منطقه شهر اصفهان اقدام به برگزاری جشن می‌کنند که هر شب 3 هیئت به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند که شهرداری اصفهان با اهدای اقلام فرهنگی و تبلیغات شهری از این هیئت‌ها حمایت خواهد کرد.

خاتون‌آبادی از چاپ ویژه‌نامه غدیر از سوی روزنامه اصفهان زیبا خبر داد که به معرفی هیئت‌ها و کانون‌های فعال در دهه ولایت می‌پردازد که محله‌محوری و مردم‌محوری از ویژگی‌های این ویژه‌نامه است.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد با اشاره به مشارکت شهرداری اصفهان در اجرای مسابقه «10 کودک، 10 فکر» بیان کرد: این مسابقه کتابخوانی ویژه نوجوانان و به صورت کتبی برگزار می‌شود و برگزیدگان آن با عنوان یاوران غدیر، در طول سال با معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ارتباط دارند و از ظرفیت‌ها و استعدادهای این نوجوانان استفاده خواهد شد.

مشاور شهردار اصفهان در امور هیئت‌های مذهبی و مساجد حرکت پنج کاروان شادی در خیابان باغ گلدسته، محلات رهنان و خوراسگان و گذر فرهنگی چهارباغ را از دیگر برنامه‌های شهرداری اصفهان در دهه ولایت دانست.

وی اضافه کرد: با همکاری شورای هیئات مذهبی و برای نخستین بار دسته شادی در روز عید غدیر به توزیع گل، شیرینی و اقلام فرهنگی در بازار می‌پردازد. همچنین توزیع اقلام فرهنگی، پازل و کتاب متناسب با سنین گوناگون در کانون‌های فرهنگی را در دستور کار داریم.

خاتون‌آبادی به تقارن دهه ولایت با 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان اشاره کرد و تجلیل از سادات جانباز، خانواده شهدا، علما، روحانیون و معتمدان محلی با حضور مدیران مناطق مختلف و مدیرعاملان سازمان‌های شهرداری را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت دانست.

وی اظهار کرد: گردهمایی هیئات مذهبی در مناطق 3، 10 و 11 برای برگزاری بهتر برنامه‌های ویژه دهه ولایت و همچنین تدارک مناسب برای ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین فراخوان معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های آنها درباره دهه ولایت، ایده خوبی بود که منجر به حمایت مادی و معنوی معاونت اجتماعی از این برنامه‌ها شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در این نشست افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ویژه‌برنامه‌های شهرداری اصفهان در دهه ولایت به‌ویژه جشن «خبر بزرگ»، پیوند دادن کودکان، نوجوانان و جوانان با عید غدیر به‌عنوان بزرگ‌ترین مناسبت مذهبی ما شیعیان است.

ایمان حجتی به همکاری شهرداری اصفهان و بنیاد بین‌المللی غدیر در اجرای بسیاری از برنامه‌های دهه ولایت اظهار کرد: برخی از برنامه‌های دهه ولایت با برگزاری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هم‌زمان شده و به همین منظور افتتاحیه این جشنواره در شب عید غدیر برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha