غدیر؛ ضامن اجرای احكام الهی
کد خبر: 3836656
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

غدیر؛ ضامن اجرای احكام الهی

گروه اجتماعی ـ استادیار آموزش تیپ 55 هوابرد شیراز با بیان اینكه غدیر متعلق به جهان اسلام است، تأكید كرد: غدیر ضامن اجرای احكام الهی است.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم جشن عید سعید غدیر امروز، 30 مردادماه با حضور فرماندهان، مسئولان و تمام كاركنان كادر و وظیفه تیپ 55 هوابرد شیراز در حسینیه امام حسین(ع) این تیپ برگزار شد.
حجت‌الاسلام سعید محیط، امام جماعت و استاد یار آموزش تیپ 55 هوابرد در این مراسم به تبیین و تشریح واقعه غدیر خم و آیه اكمال پرداخت و گفت: در قرآن در سه جا واژه اتمام نعمت آمده است. یكی در سال دوم هجرت بعد از تغییر قبله به سمت كعبه، دیگری در سال هشتم هجری بعد از فتح مكه و برای سومین بار در خصوص غدیر آیه آمده است كه تاكید بیشتر قرآن مربوط به بحث غدیر و معرفی امیرالمومنین امام علی(ع) به عنوان ولی و امام از سوی پیامبر(ص) است.
وی با بیان اینكه غدیر متعلق به جهان اسلام است و راویان زیادی از شیعه و بزرگان اهل سنت آن را نقل كرده‌اند، گفت: غدیر ضامن اجرای احكام الهی است و حضرت علی(ع) و اولاد ایشان سفینه نجات هستند و اگر كسی می‌خواهد در مسیر نجات قرار گیرد باید به ائمه معصومین اقتدا كند.
امام جماعت تیپ 55 هوابرد تاكید كرد : اگر الگو و اسوه ما علی(ع) و اولادش باشد، پیروز خواهیم بود و جدایی از این مسیر جز فساد چیز دیگری نخواهد داشت كه نتیجه آن شكست و سقوط است .
در ادامه این مراسم یكی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ، به مداحی و قرائت اشعاری در وصف مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداخت و همچنین اجرای سرود شهید زنده توسط گروه سرود تیپ، اجرای مسابقه فرهنگی و اهدای جایزه به نفرات برتر و پذیرایی از حاضرین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام

captcha