آغاز بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن + اسامی داوران
کد خبر: 3837206
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

آغاز بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن + اسامی داوران

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی مسابقات سراسری در رشته‌های معارفی با حضور برادران و خواهران از استان‌های مختلف طی روزهای یکشنبه سوم شهریور تا پنجشنبه در مجتمع نور استان قم برگزار می‌شود.

آغاز بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن + اسامی داوران

به گزارش ایکنا؛ مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن‌کریم در رشته‌های معارفی در بخش آقایان از صبح امروز سوم شهریورماه در دو بخش کتبی و شفاهی و در سه رشته حفظ موضوعی، تفسیر و حفظ احادیث آغاز شد.

در هر رشته این مسابقات ۱۰ نفر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا خواهند کرد. این مرحله نیز روز دوشنبه چهارم شهریورماه، در امامزاده شاه سیدعلی(ع) شهر قم برگزار می‌شود. پس از مرحله نیمه‌نهایی نیز در هر رشته پنج نفر به مرحله فینال راه خواهند یافت.

داوری این دوره از مسابقات در گروه آقایان و در رشته تفسیر بر عهده حجج اسلام علی صبوحی و حسین صدیقی، در رشته حفظ موضوعی حجج اسلام مهدی هاشمی و ابوالفضل حکیمی و در رشته حفظ احادیث نهج‌البلاغه نیز حجج اسلام علی قاسمی و علیرضا زاده‌جویباری قرار گرفته شده است.

همچنین رقابت‌های این بخش در گروه بانوان نیز از روش پنجم شهریورماه آغاز خواهد شد. در این گروه نیز در رشته تفسیر زینب طیبی و عظیم‌زاده اردبیلی؛ در رشته حفظ موضوعی حجت‌‌الاسلام علی هاشمی و سیده‌زهرا موذن و در رشته حفظ احادیث نیز فاطمه احمدی و دانشمند به داوری می‌پردازند.

بر اساس اعلام بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، مرحله مقدماتی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در مجتمع فرهنگی نور در استان قم برگزار می‌شود و مرحله نیمه نهایی و فینال نیز در امامزاده شاه سیدعلی(ع) این شهر برگزار خواهد شد.

مرحله شهرستانی این مسابقات پیش از این و همزمان با آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به صورت حضوری و کتبی در اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود.

انتهای پیام 

captcha