افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۳۰ طرح گازرسانی در لرستان
کد خبر: 3837214
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۳۰ طرح گازرسانی در لرستان

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرعامل شرکت گاز لرستان از افتتاح گازرسانی به ۱۰۰ روستا و مراسم کلنگ‌زنی اجرای عملیات گازرسانی به ۱۳۰ روستای استان هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۳۰ طرح گازرسانی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، غلامرضا لطفعلیان، مدیرعامل شرکت گاز لرستان امروز، سوم شهریور در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: گازرسانی به روستاها به‌عنوان یکی‌ از مهم‌ترین رویکردهای اصلی در راستای محرومیت‌زدایی، تأمین رفاه و آسایش مردم، همواره در دستور کار شرکت قرار دارد و تاکنون ساکنان بیش‌ از ۱۷۵۰ روستا و تمامی شهرهای استان به‌جز شهر شول‌آباد که هم‌اکنون در دست اقدام است از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی در تشریح برنامه شرکت گاز لرستان در هفته دولت، افزود: در هفته پیش‌رو، پروژه گازرسانی ۱۰۰ روستای شهرستان‌های خرم‌آباد، ازنا، سلسله، الیگودرز، بروجرد، کوهدشت و دلفان به بهره‌برداری خواهد رسید که جمعیتی بالغ‌ بر ۵ هزار خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد و در مجموع ۸۷.۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده که ۱۲.۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

لطفعلیان با بیان این‌که هم‌اکنون عملیات گازرسانی به ۱۰۵ روستا و یک شهر در استان در حال اجراست، گفت: در برنامه هفته دولت سال‌ جاری، کلنگ‌زنی آغاز عملیات گازرسانی به ۱۳۰ روستا انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به شتاب نفوذ گاز طبیعی در بخش صنعتی نیز اظهار کرد: کل صنایع بهره‌مند از گاز در سطح استان حدود ۱۲۰۰ واحد است و امسال نیز گازرسانی به ۲۰۹ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده که هم‌زمان با هفته دولت ۱۳۶ واحد آن افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

captcha