کار جهادی؛ تحقق‌بخش آیات قرآن/ فکر جهادی همگانی شود
کد خبر: 3837637
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

کار جهادی؛ تحقق‌بخش آیات قرآن/ فکر جهادی همگانی شود

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که اندیشه جهادی یک اندیشه نورانی و امیدبخش است، گفت: امروز گروه‌های جهادی تحقق‌بخش آیات قرآن است چراکه جهاد با مال و جان در قرآن اجر عظیمی داشته و اندیشه نورانی است.

اخلاص؛ رمز ماندگاری کار جهادیبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد امروز دوشنبه، چهارم شهریور در دیدار با مجمع و شورای جهادی بسیج سازندگی سپاه لرستان، اظهارکرد: سوره هل اتی درس بزرگی دارد و آن درس اخلاص و ایثار و مقدم داشتن دیگری بر خود است.
وی با ذکر این مطلب که در سوره هل اتی در حالی‌که اهل‌بیت(ع) به طعام نیاز داشتند اما طعام خود را دیگری بخشیدند، ادامه داد: در سیل اخیر در لرستان نیز افرادی بودند که خود نیازمند بودند اما به دیگران بخشیدند.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر مقام والای کار اردوهای جهادی، ادامه داد: یک جوان در حالی‌که نیاز به استراحت دارد اما تابستان به‌دنبال کار جهادی می‌رود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در سوره هل اتی آن‌چه به چشم می‌خورد اخلاص است، اضافه کرد: علت این‌که همگان در برابر عظمت کار جهادگران همگان سر تعظیم فرود می‌آورند اخلاص است.
امام جمعه خرم‌آباد اخلاص را رمز ماندگاری کار جهادی است و با اشاره به این‌که آن‌چه در سوره هل اتی می‌توان برداشت کرد کار بدون چشم‌داشت و برای رضای خداوند است، اضافه کرد: در کار جهادی چشم‌داشتی نیست به معنای دیگر کار جهادی برخواسته از ایمان و اخلاص است.
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که اندیشه جهادی یک اندیشه نورانی و امیدبخش است، اضافه کرد: امروز گروهای جهادی تحقق‌بخش آیات قرآن است چراکه جهاد با مال و جان در قرآن اجر عظیمی داشته و اندیشه نورانی است.
وی با طرح این سؤال که چرا فکر جهادی باید همگانی شود، تصریح کرد: چون فکر جهادی نورانی است و این نورانیت باید به همه سرایت کند لذا فرهنگ کار جهادی را باید عمومی کرد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که بیانیه ۹ ماده‌ای رهبری به گروه‌های جهادی منشور حرکت جهادی و سند راهگشای تداوم کار جهادی است، اضافه کرد: در این بیانیه نکات دقیقی چون چگونه کار کنیم چگونه تعامل داشته باشیم و در کار جهادی از چه چیزهایی نباید غافل شد بیان شده است.
مدیریت انقلابی مغفول مانده است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران گام اول خود را برداشت، تصریح کرد: گام اول با شروع انقلابی و روحیه جهادی شروع شد اما به‌تدریج این روحیه کم‌رنگ شد کمااینکه در گام اول نظام و استقلال ما تثبیت شد اما گام دوم نیازمند حرکت جدیدی است.
امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که روحیه جهادی اول پیروی انقلاب در گام دوم باید برداشته شود و رهبری این روحیه را در جوانان و در گروه‌های جهادی دیده است، خاطرنشان کرد: کار اردوهای جهادی مورد توجه خاص مقام معظم رهبری است در تداوم انقلاب باید با روحیه جهادی و مدیریت انقلابی حرکت کنیم البته مسئله مدیریت انقلابی مغفول مانده است که باید به آن توجه بیشتر شود.

انتهای پیام

captcha