روستاها خالی از امکانات فرهنگی هستند
کد خبر: 3837803
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
حجت‌الاسلام ارزانی:

روستاها خالی از امکانات فرهنگی هستند

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با اشاره به وجود کانون‌های مساجد در مناطق و روستاهای دورافتاده کشور، بیان کرد: تراکم فرهنگی در شهرها وجود دارد اما در مناطق دورافتاده چنین مسئله‌ای دیده نمی‌شود و سینما و مرکز فرهنگی و ... در روستاها وجود ندارد.

روستاهای خالی از امکانات فرهنگی است/ ضرورت همگرایی فعالیت‎های فرهنگیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، شامگاه دوشنبه، 4 شهریورماه در اختتامیه سومین جشنواره مردمی «کرامت» در تالار شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی در قم با بیان اینکه این اتفاق مبارک هر سال از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شد، گفت: پرچم‌گردانی و طرح سفیران نیز سومین سال است که برگزار می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، افزود: فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد و نهادهای فرهنگی زیادی نیز موجود هستند و با نگاه الهی فعالیت می‌کنند اما امسال فعالیت‌های مختلفی بر اساس ابتکار آیت‌الله سعیدی انجام گرفت.
 
وی با اشاره به وجود کانون‌های مساجد در مناطق و روستاهای دورافتاده کشور، بیان کرد: تراکم فرهنگی در شهرها وجود دارد اما در مناطق دورافتاده چنین مسئله‌ای دیده نمی‌شود و سینما و مرکز فرهنگی و ... در روستاها وجود ندارد.

ارزانی با بیان اینکه کانون‌های مساجد در روستاهای دورافتاده کشور مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: همگرایی این ظرفیت عظیم فرهنگی می‌تواند تحولات بزرگی را در کشور رخ دهد. مسجد خانه خدا است و اهل بیت(ع) وسیله برای رسیدن به خدا هستند و ما وظیفه داریم زمینه‌های جذب بیشتر کودکان و نوجوانان و جوانان و خانواده‌های آنان را به مسجد فراهم کنیم.
 
وی از ائمه معصومین(ع) به عنوان بهترین قالب برای رسیدن به جذب افراد به مسجد بیان  کرد و ادامه داد: آیین‌های سرور ما نسبت به سوگواری بسیار کمرنگ‌تر است و یکی از بهترین آیین‌های سرور نیز پرچم‌گردانی به شمار می‌آید.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، اظهار کرد: کسانی که در شهر قم و مشهد هستند توفیق زیارت حرم را دارند اما کسانی که زیارت برای آنان از لحاظ مختلف نظیر مشکلات اقتصادی توانایی زیارت ندارند، و مراسم پرچم گردانی می‌تواند مقداری از این مسئله را جبران کند.
 
وی تأکید کرد که برخی مکان‌ها مشتری خاصی دارد اما حرم اهل بیت(ع) برای همگان است و طیف‌ها و قشرهای مختلف مردم در حرم با تضرع حضور می‌یابند که بالاترین ظرفیت به شمار می‌آید و باید از آن استفاده کرد.
انتهای پیام
captcha