درخشش دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن در المپیاد علمی دانشجویی
کد خبر: 3839507
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

درخشش دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن در المپیاد علمی دانشجویی

گروه اجتماعی ــ دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته الهیات و معارف، موفق به کسب 9 رتبه برتر شدند.

درخشش دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن در المپیاد علمی دانشجوییبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الله لطفی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 11 شهریورماه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با کسب حدود 25 درصد از رتبه‌های رشته الهیات و معارف بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور افتخاری دیگر را برای این دانشگاه کسب کردند.
لطفی بیان کرد: مرحله نهایی بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی با حضور یک هزار و ۲۴۹ نفر، حدود ۶۰ درصد مردان و ۴۰ درصد به صورت متمرکز و غیرمتمرکز برگزار شد که از این تعداد ۴۹۸ نفر زن و ۷۵۱ نفر مرد بودند، در روزهای سوم و چهارم مردادماه در 8 منطقه کشور برگزار شد. 
وی افزود: این المپیاد در سال‌های اول با رشته‌های محدود برگزار می‌شد، اما در بیست و چهارمین دوره آن دانشجویان در ۲۳ رشته به رقابت می‌پردازند. این رشته‌ها شامل زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، علوم جغرافیا، روانشناسی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، علوم زمین، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی متالورژی، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، مهندسی کامپیوتر، طراحی صنعتی، سلول های بنیادی و مهندسی بافت می‌شود. 
بنابر نتایج اعلام شده، محدثه نظامی خیرآبادی از دانشکده علوم قرآنی تهران و زهرا حق‌نگهدار از دانشکده علوم قرآنی شیراز موفق به کسب رتبه سوم در رشته الهیات و معارف اسلامی شدند.
همچنین میلاد شریفی از دانشکده علوم قرآنی مراغه که از منطقه 3 کشوری در این دوره از المپیاد شرکت کرده بود، موفق به کسب رتبه پنجم این دوره شد.
محمدمهدی بشیری از دانشکده علوم قرآنی قم با کسب رتبه هفتم نیز دیگر رتبه تک رقمی را به عنوان نماینده دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از آن خود کرد.
همچنین محسن خاتمی از دانشکده علوم قرآنی تهران با کسب رتبه دهم، زهرا حاتمی طیبلو از دانشکده علوم قرآنی شیراز با کسب رتبه یازدهم، سیده‌فاطمه موسوی سجاد از دانشکده علوم قرآنی آمل با کسب رتبه دوازدهم، ماندانا رستنده خیال از دانشکده علوم قرآنی شیراز با کسب رتبه بیست و دوم و زهرا صفر رضوی‌زاده از دانشکده علوم قرآنی آمل با کسب رتبه بیست و هفتم، دیگر افتخارآفرینان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور بودند. 
انتهای پیام
captcha